یوسف نژاد در نشست اتحادیه بین‌المجالس؛

ایران از افزایش سهمیه کشورها برای تأمین مالی فعالیت‌های سازمان ملل حمایت می‌کند

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست 135 اتحادیه بین‌المجالس با عنوان "تأمین مالی بودجه فعالیت‌های سازمان ملل متحد" سخنرانی کرد.

ایران از افزایش سهمیه کشورها برای تأمین مالی فعالیت‌های سازمان ملل حمایت می‌کندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر یوسف نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست 135 اتحادیه بین‌المجالس با عنوان "تأمین مالی بودجه فعالیت‌های سازمان ملل متحد" سخنرانی کرد.

متن این سخنرانی به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

آقای رئیس، خانم ها و آقایان

در خصوص بحث تأمین مالی فعالیت‌های سازمان ملل متحد، در کلیه زمینه‌ها، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از افزایش سهمیه کشورها متناسب با توان اقتصادی و مالی آنها و بدون در نظر گرفتن سهم برای کشورهای توانمند می‌باشد.

همچنین ایران خواستار آن است که کمک‌های داوطلبانه کشورها به اینگونه فعالیت‌ها بدون منحصر کردن این کمک‌ها به زمینه‌های خاص صورت گرفته و نیز گزارش بهره‌برداری از این کمک‌ها نیز به صورت شفاف به کلیه کشورهای عضو انجام پذیرد.

جمهوری اسلامی ایران با روند حال حاضر که طی آن وابستگی نهادهای بین‌المللی به تدریج از بودجه‌های رسمی و عادی خود به سمت بودجه داوطلبانه سوق پیدا کرده و همزمان گزارش‌های شفافی در خصوص نحوه هزینه کردن آنها ارائه نمی‌شود، مخالف بوده و آن را مصداق عینی اعمال نفوذ کشورهای صاحب قدرت در نظام بین‌المللی می‌داند. در همین راستا می‌بایست از تأثیر کمک‌های داوطلبانه به تعیین اختصاص پست‌های مدیریتی و سیاسی سازمان‌های بین‌المللی جلوگیری نموده و انتساب در این سمت‌ها تنها بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شخصی افراد و نه ارتباط آنها به کشورهای اعطا کننده بیشتر کمک داوطلبانه به بودجه سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد باشد.

متشکرم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار