ایران و اسلوونی بر تحکیم و ارتقاء مناسبات در تمامی سطوح تاکید کردند

سفیر جمهوری اسلامی ایران درلوبلیانا و معاون وزیر امورخارجه اسلوونی در نشستی ضمن بررسی راه های گسترش همکاری های دو کشور بر تحکیم و ارتقاء سطح مناسبات دو جانبه در تمامی سطوح تاکید کردند.

ایران و اسلوونی بر تحکیم و ارتقاء مناسبات در تمامی سطوح تاکید کردندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 'مرتضی درزی رامندی' و 'داریا باوداژ کورت' معاون وزیر امور خارجه اسلوونی روز چهارشنبه در این ملاقات راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه در کلیه زمینه‌ها به ویژه تقویت همکاری‌های اقتصادی و همچنین رایزنی ها و دیدارهای مقامات دو کشور در سطوح مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا در این دیدار با اشاره به اراده سیاسی مقامات کشورمان به منظور تقویت روابط با اسلوونی در ابعاد مختلف با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را به منظور همکاری با اسلوونی در کلیه زمینه های مورد علاقه دو طرف اعلام کرده و از تقویت تماس ها و ارتباطات دوطرف در جهت ارتقاء سطح همکاری ها استقبال می‌کند.

درزی رامندی در ارتباط با راهبرد سیاست خارجی دو کشور مبنی بر توسعه دیپلماسی اقتصادی به عنوان پایه‌ای محکم برای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و اسلوونی گفت:خوشبختانه رفت و آمدها و رایزنی‌های خوبی در سطوح و حوزه های مختلف در جهت تقویت همکاری‌ها در کلیه زمینه‌ها پیش ‌بینی شده و ما برای گسترش همکاری‌ها با اسلوونی بعنوان کشوری دوست در اروپا هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

معاون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز با ابراز خرسندی از این ملاقات بر علاقه مندی کشورش در این فضای جدید برای تحکیم و ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌ها و تبادل هیات های عالی رتبه تاکید کرد.

باوداژ کورت همچنین از آمادگی کشورش به منظور همکاری در جهت ایجاد زیرساخت ها و بستر مناسب برای تسهیل توسعه همکاری‌ها به ویژه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار