کاربرد های لیزر در درمان‌های دندان‌پزشکی/ لیزر دندان‌ها را سفید می‌کند

یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: لیزر درمانی به منظور افزایش سرعت و کیفیت درمان‌های دندانپزشکی در قسمت‌های مختلف کاربرد دارد.

کاربرد های لیزر در درمان‌های دندان‌پزشکی/ لیزر دندان‌ها را سفید می‌کند
محمدرضا رئوف، متخصص دندانپزشکی ترمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون سابقه کاربرد لیزر در دندانپزشکی گفت: از حدود ۱۵ سال پیش و برای کاربردهای گوناگونی در قسمت‌ بافت‌های سخت، بهبود زخم‌های جراحی، سفید کردن دندان‌ها، کاهش زخم‌ها و بهبود آفت‌های دهانی لیزر درمانی کاربردهای زیادی دارد.

وی افزود: از لیزرها برای گذاشتن مواد ترمیمی بر روی دندان برای جلوگیری از بروز پوسیدگی مجدد استفاده می‌کنند که این عمل با تراش مینای دندان به وسیله لیزر و قرارگیری ماده مذکور بر روی مینای دندان انجام می‌شود.

رئوف با اشاره به کاربرد لیزر در سفید کردن دندان‌ها گفت: برخی لیزرها با استفاده از ژل ویژه ای در سفید کردن دندان‌ها به کار می‌روند که ماندگاری بالایی دارند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: از کاربردهای مهم لیزر در دندانپزشکی، می‌توان به درمان و ضدعفونی کردن کانال‌های ریشه‌ای دندان اشاره کرد.

رئوف تاکید کرد: در بخش درمانی از لیزرهای کم‌توان به منظور افزایش کیفیت و سرعت ترمیم استفاده می‌شود که البته لیزر نوعی کمک کننده و تکمیل کننده درمان است و باید توسط افراد متخصص انجام گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار