جدال جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر تصاحب قدرت/حزب جمهوری‌خواه در آستانه از دست دادن اکثریت سنا

جمهوری‌خواهان ممکن است اکثریت خود در مجلس سنا را به زودی از دست بدهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ جمهوری‌خواهان در معرض از دست دادن اکثریت مجلس سنا قرار گرفته اند. این موضوع از سوی دستیاران ارشد کنگره مطرح شده است، افرادی که معتقدند دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه، علت اصلی کاهش شانس این حزب در انتخابات مجلس است.

تنها 13 روز باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات، چندین مشاور ارشد از هر دو حزب، از دردسرهای بسیار برای جمهوری خواهان خبر داده‌اند.

یکی از دستیاران ارشد جمهوری خواه، که نخواست نامش فاش شود، گفت این حزب احتمالا شش ایالت پنسیلوانیا، ایلینوی، ویسکانسین، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی و میسوری را از دست خواهد داد.

یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی جمهوری خواهان نشان می دهد 41 درصد از جمهوری خواهان انتظار دارند کلینتون، نامزد حزب دموکرات، پیروز انتخابات شود، این رقم در مقابل 40 درصد ترامپ قرار گرفته است. این ارقام در حالی منتشر شده است که ماه گذشته 58 درصد از جمهوری خواهان پیش‌بینی کرده بودند کاندیدای حزبشان پیروز خواهد شد.

جمهوری خواهان در حال حاضر از 100 کرسی مجلس سنا، 54 کرسی را به خود اختصاص داده اند. دموکرات ها به منظور کسب اکثریت مجلس نیاز دارند تا 4 کرسی دیگر را نیز از آن خود کنند. آن ها از این طریق می توانند در صورت پیروزی کلینتون و تساوی تعداد کرسی های هر حزب، با رای معاون رئیس جمهور یک کرسی دیگر را نیز به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار