معوقات بانکی بیش از 4 هزار میلیاردی بانک سرمایه مربوط به دولت قبل است

عضو هیئت امنای صندوق ذخیره گفت: بیش از 4 هزار میلیارد از معوقات بانک سرمایه به دولت قبل مربوط است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی حاجی وزیر سابق آموزش و پرورش در همایش تشکل های فرهنگی در خصوص جزییات مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: اتفاقات اخیر مطرح شده پیرامون مسائل صندوق مربوط به تسهیلات بانکی داده شده است و با توجه به اینکه بانک 45 درصد از بانک سرمایه به صندوق اختصاص دارد لذا از طریق این بانک تسهیلاتی ارائه شده است در واقع اصل مسائل مربوط به بانک سرمایه است.

وی ادامه داد: افرلدی که رقم های درشت از این بانک اخذ  کرده و بازپرداخت به موقعی نداشتند چنین شرایطی ایجاد کردند.

حاجی اظهار داشت: تسهیلات معوق بانک سرمایه در دولت قبل 4 هزار 800 میلیارد بوده که قریب به سه هزار و 500 میلیارد آن مربوط به کمتر از 10 نفر است.

عضو سابق هیئت امنایی صندوق ذخیره بیان کرد: اکنون اختلاس به معنای تعریف واقعی آن وجود ندارد بلکه مسائلی که در بازپرداخت ها وجود دارد،شبهاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دو مشکل در اتفاقات اخیر صندوق، اظهار کرد: اول اتهام برخی افراد به  قیمت گذاری هایی است که دقیق انجام نشده و برخی به اعمال نفوذ در این باره متهم اند؛هم چنین بخش دوم پرونده هم مربوط به صدور چند ضمانت‌نامه بانکی به ارزش 440 میلیارد تومان بوده که به نفع چند شرکت و به نام افرادی صادر شده که دومیلیون تومان هم سرمایه ندارند.

حاجی افزود: بانک تسهیلات را از محل منابع خود می دهد و نه سهم سهامدار و ارتباطش با صندوق ارتباط چندان قوی نبوده و آن طور نیست که از پول صندوق تسهیلات داده باشند البته نظارت بر امور بانکی به عهده بانک مرکزی است و این نهاد  باید بیش از همه پاسخگو باشد که چرا نظارت ها قوی نبوده است.

وی درخصوص مساله تصدی مسئولیت آموزش و پرورش نیز اظهار داشت:این نهاد تعلیم و تربیت نیاز به نوآوری و خلاقیت و مدیری  که خود نوآور باشد، دارد و این ویژگی در دانش آشتیانی وجود دارد؛ وی با آموزش و پرورش آشنایی دیرینه دارد.
 
حاجی با اشاره به  شکل گیری سازمان معلمان بیان کرد: این سازمان نظام  خواسته به حق فرهنگیان بوده و می تواند به تنظیم درست روابط فکری بین بدنه آموزش و پرورش با سطوح تصمیم گیر کمک کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار