جزئیاتی از تغییر وزرای احتمالی آموزش و پرورش؛

انتخاب دانش آشتیانی یک ماه و نیم قبل انجام شد/ ضرورت کوچک و روان سازی آموزش و پرورش

وزیر احتمالی آموزش و پرورش گفت: مساله انتخابم از یک ماه و نیم پیش از سوی ریاست جمهوری مطرح شده بود.

انتخاب دانش آشتیانی یک ماه و نیم قبل انجام شد/ ضرورت کوچک و روان سازی آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر احتمالی آموزش و پرورش در خصوص مساله انتخاب شدن برای تصدی وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش عمده فعالیت های من بر مبنای فعالیت های فکری و برنامه ریزی ها بوده است و بیشتر این مسیر را دنبال می کنم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در مدرسه تاثیرگذارتر بوده ادامه داد: به همین دلیل برای تصدی وزارتخانه راغب نبودم.

دانش آشتیانی یادآور شد : از یک ماه و نیم گذشته برای تصدی این مسئولیت از سوی ریاست جمهوری احضار شدم اما ترجیح شخصی ام نجفی به دلیل سابقه درخشان فعالیت در حوزه آموزش و پرورش بود.

وی افزود: در نهایت به دلیل مسائل برخی مسائل از روز شنبه قرار براین شد تا به این عرصه وارد شوم.

دانش آشتیانی عنوان کرد: مهم ترین دغدغه من جایگاه آموزش و پرورش در توسعه کشور و میان دولت و نمایندگان مجلس است

وزیر احتمالی بیان کرد: باید مسائل آموزش و پرورش  ریشه ای حل شود و برای دولت و حاکمیت اصلی ترین رکن توسعه یعنی معلمان باید مورد توجه باشد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش تاکید برمدرسه است،اظهار داشت : این بدنه بسیار گسترده است که این امر مانع حرکت است لذا باید آن را حل کرد.

وی توجه به شان و جایگاه معلمان را ضروری دانست و گفت : هیچ جناحی بر این باور نیست که باید به آموزش و پرورش نگاه سرمایه ای کرد.

دانش آشتیانی اظهار داشت: سازمان نظام معلم یکی از برنامه هایم است که امیدوارم امکان ایجاد آن محقق شود.

دانش آشتیانی مسائل آموزش و پرورش را مهم تر از برجام خواند و بیان کرد: زیر بنای توسعه کشور این نهاد تعلیم و تربیت است.

وزیر احتمالی آموزش و پرورش گفت: کوچک سازی، روان سازی و واگذاری اختیارات به حوزه های پایین تر نیاز است.

وی ادامه داد: تربیت با بخشنامه محقق نمی شود و بروکراسی هوی اداری بدون بینش نه تنها کارساز نبوده بلکه مخرب است.

دانش آشتیانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان پروژه ای  ملی است، بیان کرد: راه طولانی برای تغییر نگرش ها است و برنامه های پیشنهادی من هم یک شبه محقق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست سمی مهلک در آموزش و پرورش است، گفت: برای ریفرم در آموزش و پرورش پای به این عرصه نگذاشته ام بلکه ارتقای آموزش و پرورش مدنظر است.

دانش آشتیانی عنوان کرد: در رابطه با حل مشکل صندوق ذخیره و معوقات فرهنگیان سازوکارهایی در تظر دارم تا این مسائل ساماندهی شود .

وی گفت: باید در تمرکزگرایی ستاد توجه شود و آن را به اتاق فکر آموزش و پرورش تبدیل کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار