همگام با عملیات آزادسازی موصل؛

احتمال فرار البغدادی از موصل/هلاکت "رامبوی داعش" در موصل/ پرچم عراق بر فراز بزرگترین مقر داعش در موصل

نیروهای عراقی شبکه‌ای ده کیلومتری از تونل‌های بزرگ داعش را کشف و منهدم کردند که حتی تانک هم از آن عبور می‌کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار اعزامی شبکه خبری فرانس بیست و چهار به عراق گزارش داد: ما دیروز همراه نظامیان ضد تروریسم عراقی بودیم که در خط مقدم این نبرد هستند. این نظامیان در نبردهای فلوجه و الرمادی هم شرکت داشتند و نزدیکترین نیروها به موصل هستند ما همراه آنها به شهرک «بزوایه» رفتیم که قبلا اردوگاه آموزشی داعش بود. واحدهای ضدتروریسم عراق این شهرک را به کنترل خود درآورده اند. در این شهرک شبکه ای از تونل به طول بیش از ده کیلومتر بود که از شهر برطله تا موصل امتداد داشت. برطله پشت سر ماست و فاصله آن از موصل بیشتر از بزوایه است. این تونل بسیار جالب بود و چندین متر عمق و چندین متر عرض داشت وقتی ما وارد شدیم نیروهای عراقی در حال تخریب آن بودند تا عناصر داعش دیگر نتوانند از آن استفاده کنند. افسران واحدهای ضد تروریسم عراق به ما گفتند که تروریست‌های تکفیری از تونل به ویژه برای جابجایی با موتور سیکلت استفاده می کردند. ابعاد این تونل به قدری بزرگ است که گروه داعش از آن برای عبور تانک هم استفاده می کرد. افزون بر این ساختمانی  در این شهرک است که در زمان صدام حسین زندان بود اما تروریست‌ها از آن برای آموزش نیروهای خود استفاده می کردند.

کشف شبکه‌ای از تونل‌های داعش در موصل/ هلاکت 800 داعشی از زمان آغاز عملیات آزادسازی


یک شبکه تلویزیونی وابسته به محافل آمریکایی تاکید کرد؛ اطلاعاتی بدست آمده که نشان می دهد ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش از موصل پا به فرار گذاشته است.

المیادین گزارش داد: حشد الشعبی با فراخوان تمامی نیروها و امکانات و همچنین تثیبت موقعیت خود، آماده می‌شود تا عملیات را از محور غربی موصل آغاز کند.

منابع محلی در استان نینوا از کشته شدن یکی از فرماندهان مهم و از جمله افراد بسیار نزدیک به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نزدیک منطقه الشوری در جنوب موصل خبر دادند. به گفته این منابع، ابوایمان الموصلی معروف به «رامبوی داعش» ، مسئول ساحل شرقی موصل در درگیری با نیروهای مسلح عراق نزدیک منطقه الشوری در جنوب موصل کشته شد. 

یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد مقاومت مردمی ، پرچم عراق را بر فراز "دیوان حسبه" [اداره امر به معروف و نهی از منکر] در ساحل سمت چپ شهر موصل و بزرگترین پایگاه گروه تروریستی داعش در داخل این شهر برافراشت و سرکرده های داعش را به تکاپو واداشت.

در خبر دیگری از موصل آمده است؛ یک ژنرال آمریکایی اعلام کرد از آغاز عملیات آزادسازی موصل، بیش از 800 عضو داعش کشته شدند.

رائد شاکر، فرمانده پلیس فدرال عراق، اعلام کرد: نیروهای عراقی دو روستای "وادی القصب و حمزه" را در شمال شوره و در محور جنوبی موصل از چنگ تروریست های داعش آزاد کردند.

کشف شبکه‌ای از تونل‌های داعش در موصل/ هلاکت 800 داعشی از زمان آغاز عملیات آزادسازی

همچنین وزارت مهاجرت عراق گزارش داد: حدود 12 هزار نفر از اهالی موصل از آغاز عملیات آزادسازی تاکنون از روستاهای آزاد شده از چنگ داعش به اردوگاه‌های واقع در اربیل، دهوک و صلاح‌الدین آمده‌اند.

مرکز رسانه‌ای عملیات مشترک ارتش عراق نیز اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی دو کامیون متعلق به تروریست های داعش را هدف قرار دادند. این کامیون ها مسیر روستای "کطبه" در محور جنوبی موصل را مسدود کرده بودند. در این حمله همچنین یک خودروی بمب گذاری شده در روستای "خفسان" منهدم شد. 

کشف شبکه‌ای از تونل‌های داعش در موصل/ هلاکت 800 داعشی از زمان آغاز عملیات آزادسازی

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم به شهر موصل بسیار نزدیک شده‌اند.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، گفت: پیروزی های به دست آمده در ده روز نخست عملیات آزادسازی موصل، بیش از انتظار بود و روند عملیات با برنامه نظامی طرح‌ریزی شده کاملا مطابق بود.

یک مقام نظامی عراق پیش بینی کرد با ورود نیروهای امنیتی به شهر موصل، انتفاضه مردمی علیه تروریست های گروه تکفیری صهیونیستی داعش در داخل این شهر آغاز شود.

سرلشکر ریاض جلال توفیق، فرمانده نیروهای زمینی عراق که فرماندهی محور جنوب شرق موصل را در عملیات آزاد سازی این شهر از اشغال داعش بر عهده دارد، گفت: «با نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل و ورود به این شهر، انتفاضه مردمی در داخل موصل علیه عناصر داعش آغاز خواهد شد و ما برای نجات غیرنظامیان از ظلم و ستم تروریست ها تلاش خواهیم کرد.»

توفیق افزود نیروهای عراقی برنامه کامل و مدونی برای مبارزه با عناصر داعش و تعقیب و نابودی آنان در داخل موصل دارند و شهروندان عراقی باید خود را از تروریست ها دور کنند.

این فرمانده عراقی همچنین از هماهنگی با نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا و نیروی هوایی عراق برای پشتیبانی هوایی از عملیات نظامی در موصل خبر داد.

ساکنان شهر موصل و منابع امنیتی روز سه شنبه اعلام کردند نیروهای مقاومت مردمی شهر موصل برای اولین بار از زمان تسلط داعش بر این شهر در ژوئن سال 2014، با تروریست ها درگیر شدند.

کشف شبکه‌ای از تونل‌های داعش در موصل/ هلاکت 800 داعشی از زمان آغاز عملیات آزادسازی

این در حالی است که برخی رسانه های عراقی از ظهور برخی گروه های مسلح مخالف داعش در شهر موصل در روزهای اخیر با هدف زمینه چینی برای آغاز انتفاضه مردمی (حملات مسلحانه) علیه این گروه خبر دادند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
بالاخره فرق آمریکا با روسیه مشخص شد. در رهبری جنگ توسط آمریکا در عراق داعش در موصل شکست خورد ولی با رهبری روسیه در سوریه جنگ حلب ماهها طول کشیده و تازه دارد وارد بحران دیگری میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
کسانیکه لقمه حرام بلغورکردندچه داعش باشدچه مفسدین عراقی وسوری خداوندعزوجل مجازاتشان خواهدکرد.وعده خداحق است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
انشالله بزودی کار داعش تو عراق تمامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
به امید نابودی داعش و گرفتن خاک اسرائیل کثیف و عربستان جنایتکار به دست سربازان وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
اگه این داعش ماعشیا نابود شن دیگه هیچ کس جرات نمیکنه عملیات تروریستی بکنه و دنیا امن و امان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
خدایا به حق سیدوالساجدین ریشه داعشی هارا بخوشکان پیروزی خون برشمشیر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
باان که سیداولاد زهرا(سلام الله علیه ) عزیزمان سید حسن نصراللله پیشبینی انتقال آین ملعونین راکرده بود توجه نکردند همه فرارکردند خدایا آل سعود رابرانداز امین
حسام ازمشهد مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
هشتصد تا کمه خدا کنه همه ان ها نابود بشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۴:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
متاسفانه با همکاری امریکا تروریسم به سوریه و سایر کشورهای منطقه منتقل شد
آخرین اخبار