مدال 6 قهرمانان المپیکی پس گرفته می شود

کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد با آزمایش مجدد نمونه‌های المپیک 2008 پکن مشخص شد 9 ورزشکار از جمله شش مدال آور این رقابت ها دوپینگی بوده اند.

با ادامه آزمایش مجدد نمونه‌های دوپینگ  المپیک‌های پکن و لندن از سوی  کمیته‌ بین المللی المپیک با شیوه هایی مدرن که در آن سال ها در دسترس نبود ،  مشخص شد 9 ورزشکار دیگر المپیک 2008 پکن دوپینگی بودند که از میان آنها شش نفر به مدال دست یافته بودند.
این 6 قهرمان از 5 کشور مختلف بودند که سه نفر از آنها وزنه بردار بودند. 
آندری ریباکو، نایب قهرمان وزن 85 کیلوگرم از بلاروس، اوها کوروپکا، نایب قهرمان دسته 75 + کیلوگرم زنان از اوکراین و ناستاسیا نویکاوا برنده مدال برنز دسته 53 وزنه‌برداری زنان از بلاروس وزنه‌بردارانی هستند که دوپینگی اعلام شده اند.
اکاترینا ولکووا برنده مدال برنز 3000 متر با مانع زنان از بلاروس دیگر ورزشکاری است که مدال او به خاطر دوپینگ در  المپیک پکن پس گرفته می‌شود.
 در کشتی آزاد سوسلان تی گیف، نایب قهرمان وزن 74 کیلوگرم از ازبکستان که در فینال مقابل بوایسار سایتی اف قهرمان نامدار روسیه شکست خورد و مدال نقره گرفته بود، حالا مدال نقره‌اش از او پس گرفته می‌شوداین کشتی گیر در بازی های المپیک لندن نیز به مدال برنز دست یافت که به دلیل دوپینگی بودن آن مدال هم از او پس گرفته شد.
همچنین تیموراز تی گیف، برنده مدال نقره وزن 96 کیلوگرم  المپیک پکن از قزاقستان دیگر کشتی گیری است که دوپینگش مثبت اعلام شده است.
سه ورزشکار دیگر که دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است به ترتیب زیر  هستند:
جوزفین نکی روکا اونیا ، دونده با مانع از اسپانیا – ویلفردو مارتینس ورزشکار پرش طول از کوبا – سردار حسن اف وزنه‌بردار آذربایجان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار