شیراز؛

جلوگیری از مهاجرت نخبگان با تقویت علمی

پیشرفت کشور در گرو تقویت بنیاد علمی نخبگان و پارک علم و فناوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ استاندار فارس توجه به بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری را بسترساز پیشگیری از مهاجرت نخبگان از کشور دانست و افزود: توجه به نخبگان و تولید علم توسط آنان و تبدیل علم به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت، مهاجرت نخبگان از کشور را که در دوره‌ای شتاب زیادی گرفته بود کند خواهد کرد.
وی افزود: امروز دستگاه‌ های اجرایی و اداره‌ های دولتی در استان فارس حق ندارند محصولی را که در فارس تولید می‌ شود، از سایر استان‌ ها خریداری کنند و تامین نیاز ها از محل محصولات شرکت‌ های دانش‌ بنیان باید یکی از اولویت‌ ها باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز با اشاره به فعالیت چهار مرکز رشد مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی در استان فارس گفت: در حال حاضر 210 شرکت دانش‌ بنیان در استان فارس فعال هستند که با ورود سرمایه‌گذاران در طرح‌ های تولیدی بسیاری از محصولات به تولید انبوه می‌ رسند.
فرید مر از آغاز به کار یک بازار اینترنتی در استان فارس خبر داد و گفت: این بازار اینترنتی از نیمه دوم آبان فعالیت خود را آغاز می‌ کند و در این بازار امکان خرید و فروش کالا به 20 زبان دنیا به صورت آنلاین فراهم شده است .
رئیس بنیاد نخبگان استان ادامه داد: حمایت‌ های متنوع، اعطای جایزه تجاری سازی، حمایت از رویداد های کارآفرینی و حمایت از طرح‌ های 14 گانه استانی که به تجاری سازی برسند از مهمترین برنامه‌ های است که در راستای برنامه‌ ریزی و سیاست‌ گذاری برای ارزیابی، هدایت، جذب، حفظ و به‌ کارگیری نیرو های نخبه استان فارس اجرا شده است.
حبیب شریف افزود: در دی‌ ماه امسال مراسمی بین المللی برای تکریم دکتر ملک‌ حسینی و 4 شیمی‌ دان برتر استان فارس با هدف تجلیل از چهره‌ های نخبه و ترویج رموز موفقیت نخبگان مطرح برگزار می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار