ارومیه؛

اجرای سایتهای الگویی ترویجی،گامی به سوی احیای دریاچه ارومیه

رییس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه از اجرای 11 سایت الگویی جامع تولیدی ترویجی در شهرستان ارومیه در جهت پایداری تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه رامین حمیدی در اولین جلسه سایت الگویی جامع تولیدی ترویجی محصول جو آبی که با حضور محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و کشاورزان پیشرو در امر تولید در روستای ساری بگلوی از روستاهای حوضه باراندوز چای ارومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای سایتهای الگویی تولیدی ترویجی در امر بهبود ساختار خاک و حفظ منابع آبی اظهار کرد: در آینده ای نه چندان دور امیدواریم با همت مسئولین ،کارشناسان و کشاورزان شاهد توسعه سایت های الگویی در راستای افزایش راندمان تولید و کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی در استان و به تبع آن احیای دریاچه ارومیه باشیم .
وی اظهارکرد: کشاورزان پیشرو با توجه به پتانسیل عملکرد انها و بر اساس معیارهای وزارت جهاد کشاورزی انتخاب و معرفی می شوند.
علیرضا عیوضی محقق مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز از عوامل موثر در افزایش متوسط عملکرد جو آبی می توان به مدیریت مزرعه،تغذیه مناسب،انجام اصولی عملیات خاکورزی حفاظتی،استفاده از ارقام پربازده و مقاوم به ورس و افزایش کمی و کیفی عملکرد جو آبی اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه بهترین واریته اصلاحی با رعایت تاریخ کشت مناسب رقم بهمن است، افزود : در صورت تاخیر در کاشت شیوه مخلوط کردن با اسید هیومیک توصیه می شود.
عیوضی اضافه کرد:اصلاح خاکهای شور با الگوی کشت مناسب گیاهان شورپسند محقق می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.