وزیرخارجه لبنان: در آستانه ورود به مرحله ای جدید و سرنوشت ساز هستیم

«جبران باسیل» انتخابات ریاست جمهوری را نقطه عطفی در تاریخ لبنان خواند و گفت این کشور در آستانه ورود به یک مرحله سرنوشت ساز قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبران باسیل شامگاه پنجشنبه بعداز اعلام نظر نهائی حزب الکتائب در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان، به مدت دو ساعت با «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» دیدار و گفت وگو کرد.

وی بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در این دیدار تحولات اخیر در صحنه سیاسی لبنان و آماده شدن کشور برای آغاز یک لحظه تاریخی و ورود به مرحله ای جدید را بررسی کردیم.

رئیس حزب جریان آزاد ملی با بیان اینکه « ملت لبنان قصد دارد با اراده خود در باره نهادهای قانونی کشورشان از جمله انتخاب رئیس جمهوری تصمیم بگیرد»، افزود: می خواهیم همه در انتخاب رئیس جمهوری مشارکت داشته باشند و انتخابات به شیوه دموکراتیک برگزار شود.

وی درعین حال تاکید کرد: امیدواریم که لبنانی ها همه به یک نامزد قوی رای دهند تا لبنان و نهادهای قانونی آن بتوانند مرحله جدید را با قدرت آغاز کنند.

حزب جریان آزاد ملی از نامزدی ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و موسس این حزب در انتخابات ریاست جمهوری لبنان حمایت می کند.

« نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با دعوت از نمایندگان برای شرکت در جلسه چهل و ششم پارلمان در روز دوشنبه 31 اکتبر( دهم آبان ماه) اعلام کرده است که حد نصاب تعداد نمایندگان در این جلسه برخلاف جلسه های قبل پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری، تامین می شود.

جبران باسیل با بیان اینکه« در آستانه یک مرحله جدید از تاریخ لبنان، خواستار وحدت ملی واقعی برای ساختن کشورهستیم، گفت:اگر طرفی می خواهد خارج از وحدت ملی باشد، این گزینه خود او است اما ما معتقدیم این طرف خارج از وطن نخواهد بود و با هر طرح و برنامه ای لبنانی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار