مهندس: اگر نیاز باشد در شرق سوریه حضور می‌یابیم/ سردار سلیمانی نقش مهمی در پیروزی‌ها در عراق داشته است

جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد اگر لازم باشد، این نیروها در سوریه برای مبارزه با تروریسم حضور می‌یابند.

مهندس: اگر نیاز باشد در شرق سوریه حضور می‌یابیم/ سردار سلیمانی نقش مهمی در پیروزی‌ها در عراق داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق با تمجید از ایفای نقش سردار سلیمانی در پیروزی‌ها در این کشور بنا به درخواست دولت بغداد و همچنین انتقاد از دروغ پردازی های رسانه‌های معاند ضد نیروهای بسیج مردمی عراق، تاکید کرد اگر امنیت عراق اقتضاء کند در شرق سوریه یا هر مکان دیگر برای مبارزه با تروریست‌ها حضور می‌یابیم. 

 «ابومهدی مهندس» در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «الاخبار» لبنان گفت: نیروهای بسیج مردمی عراق مهم‌ترین و سخت‌ترین محور عملیاتی را در نبرد موصل در اختیار دارند. این نبرد فقط به مرکز موصل محدود نمی‌شود؛ بلکه باید مقرهای داعش در اطراف شهر و به‌ویژه در مرز سوریه شناسایی و منهدم شوند. نیروهای بسیج مردمی در این عملیات موظف به ورود به شهر موصل نیستند و در محور غربی فعالیت می‌کنند. ما وظیفه داریم خطوط پشتیبانی داعش را هدف قرار دهیم و ارتباط آن‌ها را با سوریه قطع کنیم. 

وی درباره رابطه با نیروهای کرد گفت: این رابطه به زمان مبارزه در برابر نظام دیکتاتور صدام باز می‌گردد و رابطه خوبی میان دو طرف وجود دارد. 

جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق در خصوص وضع نیروهای مردمی این کشور بعد از آزادی موصل گفت: ما هم مانند دیگر نیروهای دفاعی و امنیتی عراق هستیم. تا زمانی که تروریست‌ها از بین نرفته‌اند به جنگ ادامه می‌دهیم، پس از آن به آموزش و آماده‌سازی نیرو‌ها برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی می‌پردازیم. 

مهندس در خصوص احتمال ورود به سوریه گفت: اگر لازم باشد و امنیت عراق اقتضاء کند، ما در شرق سوریه یا هر مکان دیگر حضور می‌یابیم. 

وی درباره نقش ایران در مبارزه با تروریسیم گفت: از روز نخست که داعش شهرهای عراق را تصرف کرد، ایران نقش فعال و اساسی در کمک به عراق داشت و این در حالی بود که دیگران، عراق را به حال خود‌‌ رها کرده بودند.

 جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق افزود: قاسم سلیمانی، برادر عزیز و فرمانده شجاع ایرانی نقش مهمی در پیروزی‌ها در عراق داشته است. این کمک‌ها مانند کمک‌های حزب الله لبنان به درخواست دولت عراق صورت گرفت و نیروهای مردمی، استفاده زیادی از تجربیات آن‌ها کرده‌اند. 

مهندش با اشاره به اینکه ارکان تشکیل نیروهای مردمی، فتوای مرجعیت، تایید مردمی و حمایت دولت بوده است، گفت خبر‌ها درباره تعرضات نیروهای مردمی به ساکنان شهرهای آزاد شده، کاملا دروغ و ساخته رسانه‌های معاند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار