کرمانشاه؛

سومار مرز اصلی مبادلاتي استان

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کرمانشاه گفت: سومار مرز اصلی مبادلاتي استان با بخش عربي عراق است و در همين راستا توسعه زيرساخت هاي آن از طرح هاي اولويت دار محسوب مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی افزود: سومار با توجه به برخوداری از موقعیت جغرافیایی ممتاز، مرز اصلی مبادلاتی استان کرمانشاه با بخش عربی کشور عراق محسوب می شود که بر همین اساس موضوع  توسعه زیرساخت ها و همچنین رسمی شدن آن در دستور کار جدی مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه  در شرایط فعلی حداقل ۳۰۰ کامیون کالا در روز از این مرز کالا مبادله می شود ادامه داد: در اربعین امسال مدیریت ارشد استان با جدیت به دنبال فراهم کردن زمینه تردد زوار از مرز سومار بود، اما طرف عراقی از ارایه تضمین های امنیتی لازم امتناع کرد. 

 رحیمی افزود: در تلاش هستیم از ابتدای سال آینده بسترهای لازم برای تردد معمول زوار از مرز سومار را فراهم کنیم.

وی ایجاد فیبرنوری را یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه بازارچه مرزی سومار عنوان کرد و گفت: با ايجاد فيبرنوري مي توان علاوه بر ایجاد یک سیستم مخابراتی امن و ‍‍پرسرعت برای مجموعه ها و بنگاه های اقتصادی مختلف فعال در بازارچه، بسترهای لازم برای ‍پوشش کامل تلفن همراه و اينترنت پرسرعت برای زوار عتبات عالیات را نیز فراهم کرد. 


وی افزود: با بررسی های کارشناسانه صورت گرفته مسیر قصرشیرین، نفت شهر به سومار مناسب ترین مسیر برای اجرای این خط تشخیص داده شده است.اجرای این طرح مهم نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است که در همین راستا تلاش می کنیم علاوه بر اعتبارات استانی از امکانات اعتباری مجموعه های استانی وزارت نیرو و وزارت نفت نیز بهره بگیریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار