رویترز: نیروهای شیعه تحت حمایت ایران به عملیات موصل ملحق می‌شوند

نیروهای نظامی شیعه در عراق اعلام کردند برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از موصل به ارتش این کشور کمک خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نیروهای نظامی شیعه در عراق که به تعبیر رویترز تحت حمایت ایران هستند، روز گذشته اعلام کردند برای آغاز مرحله جدید عملیات آزادسازی موصل در جبهه غربی، به ارتش عراق ملحق می‌شوند. این اقدام می‌تواند مانع از فرار تروریست‌های داعش به سوریه شود و احتمالا نارضایتی مقامات آمریکا و ترکیه را به همراه خواهد داشت.

رویترز در ادامه نوشت: نیروهای نظامی شیعه در عراق به خوبی آموزش داده‌ شده‌اند و می‌توانند قدرت ارتش این کشور را دو چندان کنند. انتظار می‌رود مشارکت نیروهای نظامی شیعه در عملیات آزادسازی موصل، بزرگترین عملیات این کشور را از زمان اشغال بوسیله نیروهای آمریکایی در سال 2003 شکل خواهد داد.

ورود نیروهای نظامی شیعه به میدان نبرد و همکاری با نیروهای ارتش عراق این نگرانی را برای غربی‌ها بوجود آورده است که شهر بزرگ و مهمی مانند موصل با اکثریت ساکنان سنی تحت کنترل نیروهای شیعه افتد. این موضوع از قدرت نفوذ غرب کم خواهد کرد و بر قدرت تیروهای شیعه می‌افزاید.

سخنگوی نیروهای شیعه اعلام کرد حمله به مواضع تروریست‌های داعش از شهر "تلعفر،" واقع در 55 کیلومتری غرب داعش) در چند روز و حتی چند ساعت آینده ممکن است آغاز شود.

نیروهای ائتلاف آمریکایی تلاش می‌کنند ضمن بیرون راندن داعش از موصل و آزادی 1.5 میلیون سکنه این شهر از محاصره تروریست‌ها، نیروهای سنی را در عراق قدرتمند کنند و در این کشور اختلاف و تفرقه قومی به راه اندازند.

در دو هفته آغاز عملیات آزادسازی موصل، ارتش عراق از جبهه‌های شرقی، شمالی و جنوبی به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است. هنوز مشخص نیست نیروهای شیعه قصد دارند در عملیات زمینی و نفر به نفر علیه داعش شرکت کنند و یا مسیرهای امنی برای فرار ساکنان غیرنظامی از شهر و ورود امن نیروهای ارتش به آن بازگشایی کنند.

برخی گروه‌های غربی به دولت بغداد پیشنهاد کردند نیروهای شیعه را از عملیات موصل دور نگه دارند تا مانع از قدرت گرفتن آنها در منطقه شوند؛ اما دولت عراق اعلام کرد مبارزه با داعش به مشارکت تمامی گروه‌های عراقی نیاز دارد و بغداد از حمایت نیروهای شیعه بهره خواهد برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
آزاد کردن مملکت که شیعه و سنی نداره .من که ایرانی هستم دلم برای شرکت در آزاد سازی موصل پر پر میزنه چه برسه به یه فرد عراقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
اينا اخه از قدرت فتواي مرجعيت ميترسن و همچنين از نيروي مشابه سپاه در عراق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
بزرگترین دشمن داعش شیعه علی ابن ابی طالب است و لا غیر
آخرین اخبار