مشهد؛

خراسان رضوی پیشگام در صادرات واگن به كشورهاي آسياي ميانه

مدیر کل راه آهن استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی پیشگام در صادرات واگن به كشورهاي آسياي ميانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ضيايي مهر گفت: راه آهن "ج.ا.ا " در راستاي محورهاي توسعه يافتگي و به منظور تعميم اقتصاد مقاومتي( اقدام و عمل ) علاوه بر تامين واگن مورد نياز صادرات، محدوديت در بخش جاده نيز تا حدودي در سال جاري پر شده است .

وی افزود: با توجه به اينكه صادرات به مقصد كشورهاي آسياي ميانه مستلزم وجود واگنهاي متعلق به كشورهايcis است، بدين منظور راه آهن ج . ا . ا در جهت تأمين واگن مورد نياز صادركنندگان تلاش نموده در طول سال در خواست مشتريان خود را از طريق واگنهاي تخليه شده cis كه در طول شبكه ريلي كشور تخليه مي شود تامين کند و در مواقعي كه به دليل كاهش ورود واگن هاي باردار، كمبود واگن مورد نياز صادرات اتفاق مي افتد، نياز كشور به واگن صادراتي از طريق ورود واگن خالي CIS ( بصورت امدادي ) تامين شود .

مدير كل راه آهن خراسان رضوی گفت: از ابتداي سال جاري قبل از كاهش ورود واگن هاي باردار ضمن تشكيل جلسات و رايزني و پيگيري هاي مستمر با كشورهاي مالك واگن، نياز صادرات ريلي كشور با ورود بموقع واگن امدادي تامین شود .

وي گفت: از ابتداي ماه آگوست سال جاري كشور تركمنستان با اخذ عوارض از كاميونهاي ترانزيت عملا مشكلاتي در حمل جاده اي ايجاد کرد كه به تبع آن درخواست ارسال كالا از طريق ريلي رو به فزوني يافته است.

لازم به ذکر است؛ از ابتداي سال جاري بيش از ۲ هزار دستگاه واگن امدادي به كشور وارد و محمولات صادراتي ايران به بازار هاي هدف در خارج از كشور حمل شده است.

انتهای پیام//آ.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.