ابهامات مربیان بوکس تیم ملی جوانان/لغو اعزام بوکسورهای جوان به مسابقات جهانی

تیم ملی بوکس جوانان ایران که قرار بود 24 آبان راهی مسابقات قهرمانی جهانی شوند،لغو شد.

ابهامات مربیان بوکس تیم ملی جوانان / لغو اعزام بوکسورهای جوان به مسابقات جهانیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان:تیم ملی بوکس جوانان کشورمان که قرار بود 24 آبان ماه به مسابقات قهرمانی جهان روسیه اعزام شوند، از سوی مسئولان فدراسیون بوکس لغو شود.

حدود یک سال از برگزاری اردوهای آمادگی‌ این تیم می گذرد و به مرور سن این بوکسورها بالاتر می‌رود و تعدادی از آنها در رفت و آمد تیم ملی بوکس جوانان هستند و بوکسورهای جدیدی نیز به تیم اضافه می شوند.

تیم ملی بوکس جوانان کشورمان ، تجربه سابقه کسب مدال مسابقات قهرمانی جهان در هیچ رده سنی را ندارد. بوکسورهای جوان که به عنوان آینده‌سازان تیم بزرگسالان از آن‌ها یاد می شود، کار دشواری را در مسابقات جهانی پیش‌رو دارد.

بوکس ایران همیشه از کمبود پشتوانه ها ناراحت و در مضیقه است.سال گذشته تیم ملی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام نشد و تصمیم بر این شد که مسابقات بوکس جوانان نیز با حداکثر شش یا هفت بوکسور در رقابت ها حضور یابند.

طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکس آماتور (آیبا) برای هر مسابقه قهرمانی جهان باید یک سرمربی همراه تیم ها باشد که این مربی باید مدرک مربیگری سه ستاره داشته باشد. همین مسئله باعث شده تا مسئولان فدراسیون بوکس ایران که تیم ملی جوانان را بدون سرمربی و فقط با سه مربی اداره می‌کنند به فکر رفع این قانون باشند.

در ایران تنها چهار مربی دارای این مدرک هستند که اسامی این مربیان اکبر احدی ،عبدالرضا انصاری ،حسین نهرودی و غلامرضا کریمی، می باشد.با توجه به این شرایط یکی از این مربیان ،سرمربی تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی خواهد بود.

مربی اول این تیم کریمی، عاشری و امیری بودند که در نهایت فقط عاشری در تیم ماند و بقیه یا به تیم بزرگسالان پیوستند و یا جدا شدند.

عاشری چند ماه با این تیم کار کرد ،که حدود شش ماه قبل مسئولان فدراسیون بوکس عاشری را برکنار کرده و مرتضی سپهوند، امید رشید و رضا مهدی پور را به عنوان مربیان تیم ملی جوانان معرفی کردند. نکته جالب این است که از بین این سه مربی تنها مرتضی سپهوند سابقه فعالیت به عنوان مربی را داشت.

با نگاهی به اتفاقات بوکس برای کسب سهمیه المپیک و نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات جهانی باکو و نتایج ضعیف احسان روزبهانی در المپیک ریو ۲۰۱۶ فدراسیون بوکس در این چند ماه اخیر وارد چالش هایی شد.

تنها مربی که که بیشترین شانس سرمربیگری تیم ملی جوانان در روسیه را داشت، غلامرضا کریمی است. این مربی سال‌های قبل چندین‌بار در مقاطع مختلف مسئولیت تیم‌های جوانان و امید را بر عهده داشته است.

او اکنون نیز سرمربیگری تیم ملی نوجوانان را بر عهده دارد و به عنوان مربی هم در تیم امید کار می‌کند.

مسابقات جهانی روسیه 24 آبان الی 4 آذر در سن پترزبورگ روسیه با غیبت بوکسورهای جوان کشورمان آغاز می شود.  


حسینی: عدم انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان صلاح کار فدراسیون بوکس است

 روح اله حسینی نایب رییس فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  از لغو اعزام تیم ملی بوکس جوانان به مسابقات جهانی خبر داد و گفت:80 درصد این ملی پوشان در مسابقات قهرمانی کشور بازی را به حریفان داخلی خود واگذار کردند . با وجود این مسئله صلاح بر این شد از اعزام این بوکسورهای جوان به مسابقات جهانی روسیه جلوگیری کنیم و این تیم را برای مسابقات آسیایی در سال جدید میلادی آماده کنیم.

وی خاطر نشان  کرد:با وجود لغو این اعزام تیم ملی بوکس کشورمان از روز جمعه به مدت 3 هفت در اردو آمادگی شرکت می کند. 

حسینی در خصوص عدم انتخاب سرمربی گفت: این مسئله دلایل خصوصی دارد برای فدراسیون بوکس و ترجیح می دهیم علت این بی نظمی در انتخاب سرمربی بوکس اعلام نشود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
آیا وقت آن نرسیده که در مورد تصمیمات یک سویه این فدراسیون و کج سلیقه گیهای موجود که موجب پشت خط ماندن این رشته می شود تصمیمی جدی اتخاذ کرد ؟! کمی منصف باشید