در راستای حل بحران سوریه

دور دوم مذاکرات ظریف و موگرینی برگزار شد

دور دوم مذاکرات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

دور دوم مذاکرات ظریف و موگرینی برگزار شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دور دوم مذاکرات "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اکنون در حال برگزاری است.‌

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به تهران سفر کرده است، صبح امروز یک دور با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و تحولات منطقه به ویژه بحران جاری در سوریه و راههای پایان بخشیدن به آن با نگاه به آینده گفت و گو و رایزنی شد.  

ظریف در این دیدار ضمن استقبال از نقش سازنده  اتحادیه اروپا در بحران سوریه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری نزدیک تر با اتحادیه اروپا اعلام کرد.

ارنمای رسمی اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش گزارش داد: موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه 8 آبان برابر برای گفت وگو درباره بحران سوریه در تهران با مقامات کشورمان دیدار خواهد کرد و روز دوشنبه 10 آبان برابر با 31 اکتبر در ادامه سفر خود به منطقه خاورمیانه عازم ریاض پایتخت عربستان خواهد شد.

در ادامه بیانیه رسمی اتحادیه اروپا که شامگاه جمعه منتشر شد، آمده است: موگرینی برای «گفت وگوهای سطح عالی» و در راستای «تداوم برقراری تماسهای اتحادیه اروپا با بازیگران کلیدی در منطقه در خصوص بحران سوریه» به تهران سفر خواهد کرد.

بنا به این بیانیه؛ گفت وگو با میانجی های منطقه ای در خصوص حل و فصل بحران سوریه آغاز شده و پس از این سفر نیز ادامه خواهد داشت. موگرینی همچنان به ارتباط مستمر خود با «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در این خصوص ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار