اردبیل؛

شرکت 85 هزار نفر اردبیلی در سوگواره بصیرت عاشورایی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: در اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی بیش از ۸۵ هزار نفر از مردم حسینی اردبیل در مراسمات بقاع شاخص شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز خدایی در جلسه بررسی اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع)، در ماه محرم‌الحرام در 10 بقعه شاخص شهرستان اردبیل برگزار شد.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل برنامه‌هایی همچون طشت‌گذاری، تجمع لبیک یا حسین، همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع احلی من العسل، مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا و همایش رهروان زینبی بود که با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

خدایی افزود: در حاشیه برگزاری سوگواره، با استفاده از 12 مبلغ بومی و اعزمی از قم در 7 بقعه متبرکه خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا شد تا به مراجعه‌کنندگان خدمات لازم ارئه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل تصریح کرد: این اداره در طول ماه محرم در کنار حمایت مالی از 14 هیئت مذهبی شهر اردبیل، از محل اجرای نیات واقفان در 9 بقعه متبرکه اقدام به اطعام عزاداران حسینی کرده است.

وی افزود: به منظور ترغیب و تشویق مردم حسینی اردبیل به ایجاد وقفهای جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، در این مدت 6 نشست صنفی وقف با حضور اقشار گوناگون در محل اداره اوقاف اردبیل به انجام رسید.

خدایی اظهار کرد: به منظور توسعه و ترویج ارزشهای دینی و اسلامی و نیز فرهنگ حسنه وقف در اردبیل برنامه‌ها در این حوزه تداوم و گسترش می‌یابد تا بتوانیم در این حوزه‌ها اقدامات اساسی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.