شهرکرد؛

مراکز جامع اهدای خون در استان ها ایجاد می شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: مراکز انتقال خون در استان ها به مراکز جامع اهدای خون تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی اکبر پورفتح الله در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان اینکه مراکز انتقال خون در استان ها بزودی به مراکز جامع اهدای خون تبدیل می شود افزود: در این مراکز علاوه بر امکان اهدای خون کامل، اهدای پلاسما، پلاکت و اهدای سلول های بنیادی نیز وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای مناسب یکی از زیرساخت های لازم برای راه اندازی این مراکز است که نیازمند همکاری مسئولان استانی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به توانمندی کشور در تولید پلاسما گفت: این توانمندی سبب 17 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در خرید داروهای مشتقات پلاسما تا سال گذشته شد.

وی، ارتقای امنیت را از مهمترین دستاوردهای تولید پلاسمای داخلی عنوان کرد و افزود: تولید دارو با استفاده از پلاسمای داخلی ضمن جلوگیری از هدر رفت این ماده ارزشمند، مانع از ورود بیماری های خطرناک مانند ایدز و زیکا و ویروس های ناشناخته می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور اضافه کرد: خودکفایی در تولید پلاسما و مشتقات آن علاوه بر سلامت و امنیت، در بعد اقتصادی و کاهش هزینه های درمانی هم برای کشور اهمیت دارد.

پورفتح الله همچنین از قابلیت تولید 600 هزار لیتر پلاسما تا پایان سال آینده در کشور خبر داد و گفت: این رقم در سال 1400 به حدود یک میلیون لیتر خواهد رسید.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ارتقای سلامت جامعه را از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: کاهش هزینه های درمان از نتایج طرح تحول نظام سلامت در کشور دانست.

مدیرعامل سازمان انتقال خون به منظور شرکت در نشست مدیران انتقال خون منطقه 3 کشور به شهرکرد سفر کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار