عارف در جمع خبرنگاران مطرح کرد

نظر مثبت شورای مرکزی فراکسیون امید نسبت به سه وزیر پیشنهادی/وزرای پیشنهادی افراد برجسته‎ای هستند

رئیس فراکسیون امید گفت: نظر شورای مرکزی فراکسیون امید نسبت به سه وزیر پیشنهادی دولت مثبت است.

نظر مثبت شورای مرکزی فراکسیون امید نسبت به سه وزیر پیشنهادی/وزرای پیشنهادی افراد برجسته‎ای هستندبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدرضا عارف" رئیس فراکسیون امید در حاشیه صحن علنی امروز یکشنبه (9 آبان ماه) با حضور در جمع خبرنگاران به نظر مثبت شورای مرکزی فراکسیون امید در مورد هر سه وزیر  پیشنهادی از سوی دولت تاکید کرد و گفت: پس از تشکیل سه کمیته تخصصی به‌ منظور بررسی سوابق و کارنامه سه وزیر پیشنهادی، در نشست امروز گزارش کمیته‌ها ارائه شد.

وی ادامه داد: گزارش‌های این سه کمیته بسیار جامع و خوب بود و هم‌اکنون نظر شورای مرکزی فراکسیون مثبت است.

عارف اذعان داشت: ان‌شاءالله پس از مطرح شدن مجدد بحث در جلسه مجمع عمومی فراکسیون، طی عصر فردا نظر رسمی فراکسیون امید اعلام خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پاسخ به سوالی مبنی براینکه احتمال تعامل این فراکسیون با دیگر فراکسیون‌های مجلس به‌منظور حمایت از وزرای پیشنهادی وجود دارد، تصریح کرد: به هر حال هر یک از فراکسیون‌ها نظر خود را دارند؛ البته کمیسیون‌های تخصصی و مجامع استانی نیز درحال تلاش و رایزنی و بررسی سوابق وزرای پیشنهادی هستند که این عزیزان نیز نظر خود را اعلام خواهند کرد.

وی همچنین درباره علت عدم انتخاب سه عضو فراکسیون امید در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: امشب قرار بود این سه نفر و همچنین هیات‌رییسه و اعضای کمیته‌های شورای‌عالی سیاستگذرای اصلاح‌طلبان را انتخاب کنیم اما باتوجه به اولویت بحث رای‌اعتماد وزرا، این مسئله به جلسه فوق‌العاده چهارشنبه صبح موکول شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درباره دیدار اعضای فراکسیون امید با رییس‌جمهور نیز بیان داشت: تعامل فراکسیون امید با دولت بسیار خوب است اما هر قرار و مداری نیاز به زمان دارد و همواره با اعضای دولت از جمله رییس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهیم.

رییس فراکسیون امید همچنین با بیان این‌که انتخاب یک نفر از اعضای هیات رییسه این فراکسیون به‌منظور انجام رایزنی برای دیدار با رییس‌جمهور صحت ندارد، گفت: نیاز به رایزنی نیست؛ قرار بود روز پنجشنبه با رییس‌جمهور دیدار کنیم که با توجه به این‌که ۵ نفر از اعضای هیات رییسه فراکسیون در سفر بودند، این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

عارف همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نظارت مستمر شورای نگهبان بر عملکرد نمایندگان گفت: کدخدایی با اصلاح نظر خود، به قانون استناد کردند و اعتقاد ما نیز این است که باید با استناد به قانون مسائل دنبال شود، شورای نگهبان هم بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت دارد و بر اساس قانون فعلی این نظارت تا زمان برگزاری انتخابات و انتخاب نمایندگان است پس از آن با ساز و کاری که در قانون تعیین شده، این نظارت در مجلس انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش اصولگرایان تندرو برای ممانعت از کسب رای‌اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: طبیعتاً توقع نداریم تندرو‌ها از یک فرد برجسته دانشگاهی حمایت کنند؛ آقای دانش آشتیانی در معلم آموزش و پرورش بوده و در موسسه فرهنگی مفید خدمت کرده و سال‌ها معاون وزیر علوم بوده و در این وزارتخانه نیز خدمات ارزشمندی داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با آرزوی کسب رای بالا ازسوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نسبت به تحقق مطالبه‌های به‌حق فرهنگیان ابراز امیدواری کرد و گفت: شخصاً امیدوارم هر سه وزیر موفق به کسب رای اعتماد شوند و با‌شناختی که از هر سه گزینه دارم، معتقدم هر سه وزیر پیشنهادی، افرادی شاخص و برجسته هستند اما اجازه بدهید نظر رسمی فراکسیون را پس از جلسه فردا اعلام کنیم.

رئیس فراکسیون امید در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره اختلاف شورایعالی سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی اصلاح‎‌طلبان گفت: شخصاً در جریان این مسئله نیستم و از این موضوع اطلاع ندارم؛ واقعیت این است که برخی از دوستان معتقد بودند شورایعالی سیاستگذاری موفق به تقویت اعضا نبوده و تلاش ما نیز این خواهد بود که تقویت اعضا را نیز دنبال کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار اعضای این فراکسیون با سردار سلیمانی و شمخانی تاکید کرد: با بزرگان و مسئولان ارشد جلسه‌هایی داریم که متاسفانه درحال حاضر این مسئله با رای‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی همزمان شده و طبیعتاً جلسه‌های عادی فراکسیون به تعویق افتاده است.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از برگزاری جلسه رای‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی، در اولین فرصت نسبت به برگزاری این دیدار‌ها اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار