در نشست خبری رادیو ایران مطرح شد؛

آغاز مرحله سوم پویش «من کتاب می‌خوانم» از 15 آبان/ افتتاح رادیو تصویری؛ بعد از ماه صفر

نشست خبری رادیو ایران با حضور بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیو ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری رادیو ایران با حضور بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیو ایران، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه، افتخار مدیر گروه ورزش و تفریحات، طالبی مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی رادیو ایران و دیگر مدیران این شبکه امروز (9 آبان) برگزار شد.

بهنام احمدپور در خصوص برنامه‌های شبکه رادیو ایران گفت: از اردیبهشت امسال رادیو ایران پیگیر مطالبات و بیانات کلیدی مقام معظم رهبری بوده است و تلاش خود را انجام داده تا هر موضوعی که ایشان مطرح می‌کنند، پیگیر شویم.

آغاز مرحله سوم پویش «من کتاب می‌خوانم» از 15 آبان/ افتتاح رادیو تصویری؛ بعد از ماه صفر

وی ادامه داد: بحث کتابخوانی، قاچاق کالا، ادب در فضای مجازی، مسئولیت‌پذیری، امنیت ملی، نیکی و نیکوکاری، توجه به مساجد، حجاب و عفاف، تفریح سالم، سلامت نظام اداری، نقد و نقدپذیری، نفوذ فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر، امید به آینده و بسیاری از نکات کلیدی بیانات رهبری را در برنامه‌های خود استفاده کرده‌ایم. در طول دو هفته آینده (از 15 تا انتهای آبان) با توجه به تاکیدات رهبری موضوع کتابخوانی را مورد توجه قرار می‌دهیم. پویش «من کتاب می‌خوانم» امسال مرحله سوم خود را شروع خواهد کرد و با توجه به تجربیات سال‌های قبل این پویش را ادامه خواهیم داد.

احمدپور در خصوص جشنواره abu اظهار داشت: امسال با توجه به تلاشی که در رادیو انجام داده‌ایم، بعد از چند سال رادیو ایران افتخاری دیگر در بخش تعاملی جشنواره abu را کسب کرده است. یکی از مباحثی که در فضای امروز رادیو مطرح است، بهره‌گیری از ظرفیت سایر رسانه‌ها است. چرا که حتی شبکه‌های مجازی برای رسانه‌های مکتوب هم خطرناک هستند و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

آغاز مرحله سوم پویش «من کتاب می‌خوانم» از 15 آبان/ افتتاح رادیو تصویری؛ بعد از ماه صفر

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران هم در این نشست گفت: در فرهنگ و آیین ما به موضوع کتاب تاکید شده است؛ اما در حال حاضر کمتر به کتاب توجه می‌کنیم. ما مرحله سوم پویش «من کتاب می‌خوانم» را از 15 آبان آغاز خواهیم کرد و بیشتر برنامه‌های ما به موضوع کتاب در زمینه‌های مختلف می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: ما از طریق فراخوان با ارگان‌ها، سازمانها‌، آموزش‌و پرورش، وزارت ارشاد در ارتباط خواهیم بود و بیشتر به مسئله اشتراک کتاب خواهیم پرداخت. همچنین با چند مهد کودک هماهنگ کرده‌ایم تا مربیان و مادران برای بچه‌ها کتاب بخوانند و آنها را با کتاب آشنا کنند. تلاش ما این است که این پویش را در شهرستان‌ها هم پیگیری کنیم.
 
در ادامه طالبی مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی رادیو ایران گفت: در خصوص مطالبات رهبری رادیو ایران برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند و مرحله سوم پویش کتابخوانی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به کتابخوانی شروع خواهد شد. 2600 دقیقه برنامه برای این هفته پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
احمدپور مدیر شبکه رادیو ایران در خصوص راه‌اندازی رادیو تصویری اظهار داشت: رادیو تصویری بستر جدیدی است که در رادیو با استفاده از تصاویر گرافیکی امکان‌پذیر خواهد بود. از هفت ماه پیش کار را به طور رسمی شروع کرده‌ایم و خوشبختانه بخش آزمایشی در مجموعه جام جم قابل دریافت است. سعی ما این است که ذهن مخاطب را به برنامه‌ای که تهیه‌کننده آن را تولید کرده است، نزدیک کنیم و درک بهتری از موضوع مورد نظر را شنونده داشته باشد. بعد از ماه صفر افتتاح رسمی رادیو تصویری انجام خواهد شد و سعی داریم زیرنویسی را هم برای رادیو تصویری داشته باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار