ادامه پیشروی نیروهای عراقی به سوی موصل از جنوب و جنوب‌شرقی/روستای «علی راش» آزاد شد

به گفته مقامات عراقی، نیروهای این کشور به پیشروی خود در اطراف شهر موصل ادامه دادند.

ادامه پیشروی نیروهای عراقی به سوی موصل از جنوب و جنوب شرقی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ به گفته مقامات عراقی، نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی روز یکشنبه با پشتیبانی هوایی و زمینی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش، به پیشروی خود از جنوب و جنوب شرقی این شهر ادامه دادند.

ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد لشکر زرهی نهم ارتش روستای «علی راش» در هفت کیلومتری جنوب شرقی موصل آزاد کرد و پرچم عراق را در آن به اهتزاز درآورد.

یک افسر عراقی در جنوب موصل نیز گفت نیروهای امنیتی وزارت کشور از شهر الشوره، که روز شنبه آن را از دست داعش آزاد کردند، به پیشروی در امتداد دره رود دجله به سوی موصل در 30 کیلومتری شمال شهر الشوره ادامه می دهند. 

این افسر گفت نیروهای امنیتی وزارت کشور در مسیر حمام العلیل، در حد فاصل بین الشوره و موصل، در حال پیشروی هستند. شهر حمام العلیل آخرین شهر بزرگ قبل از رسیدن نیروهای عراقی به موصل است. 

ارتش و نیروهای امنیتی عراق بخشی از یک نیروی بزرگتر هستند که نیروهای پیشمرگه کُرد و شبه نظامیان شیعه را نیز شامل می شود. این نیروها قصد دارند موصل را محاصره کنند و عناصر داعش را در بزرگترین شهر خلافت خودخوانده این گروه در عراق و سوریه در هم بکوبند. 

آزادسازی شهر موصل شکستی سنگین برای داعش در عراق خواهد بود، اما این نبرد ممکن است به بزرگترین نبرد عراق در بیش از یک دهه ناآرامی وتلاطم از زمان تجاوز نظامی آمریکا به این کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار