آخرین خبرها از موصل؛

نیروهای عراقی در 800 متری مرکز موصل/عبادی: سر داعش را در موصل قطع می کنیم/انفجار در نشست سرکردگان داعش در قلب موصل

پیشروی‌های نیروهای عراقی در شهر موصل همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، ستاد تبلیغات ارتش عراق تاکید کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به ارتش عراق، به سمت ساحل سمت چپ شهر موصل و از سه محور در حال پیشروی هستند.

ارتش عراق امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای این کشور پیشروی به سمت جبهه شرقی شهر موصل را از سر گرفته اند. 

در این بیانیه تاکید شده است ارتش عراق در عملیات امروز، کرانه شرقی رود دجله را هدف گرفته است.

نیروهای عراقی همچنین مناطقی در شرق رود فرات را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق روستای «علی رَش» را در جنوب شرق موصل آزاد کردند و تروریستهای گروه داعش را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

در همین‌حال، نیروهای پیشمرگه در عراق اعلام کردند این نیروها از آغاز عملیات بازپس‌گیری شهر موصل، که از دو هفته پیش آغاز شد، 26 روستا را از اشغال  تروریست های داعش آزاد کرده اند.

ستاد فرماندهی نیروهای پیشمرگه در بیانیه‌ای اعلام کرد این نیروها روز یکشنبه شش روستای کیفروک ، خراب بیت، کانی شیت، غادیر، فاضلیه و قبر اسحاق را در مناطق شمال و شرق موصل از  وجود عناصر داعش پاکسازی کردند .

این ستاد افزود با آزادی این شش روستا، نیروهای پیشمرگه در مجموع از آغاز عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر (26 مهر)  توانستند  26  روستا و به مساحت بیش از 500 کیلومتر مربع در مناطق شمال و غرب موصل را  تحت کنترل خود درآورند.

 بر اساس بیانیه ستاد  فرماندهی نیروهای پیشمرگه، این نیروها همچنین توانستند برخی از خطوط ارتباطی میان  عناصر داعش  در مناطق بعشیقه، بتنیا و ناوران را تحت کنترل خود درآورند و نیز با بمباران مقر اصلی  استقرار تروریست ها از ورود تدارکات و کمک های نظامی به آنان جلوگیری کنند.

شبکه تلویزیونی الحدث نیز در خبری اعلام کرد: یک داوطلب آلمانی در بین نیروهای پیشمرگ در شرق شهر موصل عراق حضور دارد. 

این داوطلب آلمانی می گوید از دو سال پیش در کنار پیشمرگه‌ها، ضدگروه داعش می جنگد. 

این داوطلب آلمانی به خبرنگار این شبکه گفت: «زمانی که در سال 2014 جنایت های داعش در حق زنان، کودکان، ایزدیها و کردها را دیدم، تصمیم گرفتم به اینجا بیایم تا به آنها کمک کنم. پس از سه روز به اینجا آمدم و دو سال است که در اینجا هستم. من به نیروهای پیشمرگه آموزش می‌دهم و به آنها توصیه هایی می کنم.» 

وی افزود: «پیشمرگه‌ها پیش از پذیرفتن من، پرونده امنیتی من را بررسی کردند. صدها نیروی خارجی در بین پیشمرگه‌ها حضور دارند. فکر می کنم نبرد در بعشیقه در چند روز آینده پایان یابد.»

سخنگوی بسیج مردمی عراق از انتقال عناصر گروه تروریستی داعش از شهر رقه در سوریه به شهر موصل عراق خبر داد. 

احمد اسدی گفت: بسیج مردمی، گزارش‌های اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح داعش از شهر رقه به طرف شهر موصل حرکت کرده‌اند. 

وی افزود: دستگاه اطلاعات بسیج مردمی این گزارش ها را با هدف نابود کردن افراد مسلح پیگیری می کند. 

به گزارش یک منبع محلی در استان نینوا، تروریست‌های داعش 75 نفر از اهالی موصل را که هفته گذشته دردرگیری با تروریست‌ها بازداشت شده بودند، در مرکز شهر با شلیک مستقیم اعدام کرد.

*****

آخرین اخبار از عملیات امروز دوشنبه نیروهای مشترک عراقی را در اینجا مشاهده کنید:


21:04 سخنگوی نیروی بسیج مردمی عراق: داعش از اماکن باستانی موصل به عنوان محل استقرار عناصر خود استفاده می کند.
19:59  فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی به فاصله 800 متری از مرکز شهر موصل رسیده اند.

16:38 منابع محلی در استان نینوا اعلام کردند: داعش مقرهایش را در منطقه الغزلانی تخلیه و زندان‌های مخفی خود را بسته است.
به گفته این منابع هنوز سرنوشت صدها بازداشتی در این زندان‌ها مشخص نیست. همچنین چندین انفجار در پادگان الغزلانی رخ داد که احتمالا یا داعش این پادگان را منفجر کرده یا جنگنده‌های ائتلاف آن را بمباران کرده‌اند.

16:15 جنبش النجباء عراق از گروه‌های مقاومت این کشور نیز اعلام کرد که نیروهای این جنبش روستای الجحش در غرب موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند. جنبش النجباء به ترکیه و کشورهای منطقه نسبت به تلاش برای ممانعت از پیشروی نیروهای این جنبش به سمت شهر تلعفر هشدار داد.

15:05 منابع عراقی اعلام کردند رسانه‌های وابسته به داعش در حال تبلیغات برای بالا بردن روحیه نیروهای این گروه هستند و اعلام کرده‌اند که ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش به زودی درباره عملیات موصل صحبت می‌کند.

14:54 شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: نیروهای مسلح عراق وارد محله الکرمه شهر موصل شدند.

12:21 نیروهای بسیج مردمی روستای جوادی در جنوب غرب موصل را آزاد کردند.

12:20 نیروهای بسیج مردمی عراق روستای زعیزیعه را در جنوب غرب موصل آزاد کردند.

12:14 نیروهای عراقی به کارخانجات حلانی در شرق موصل حمله کردند.

12:13 نیروهای امنیتی و ارتش عراق روستاهای راحات الاغاوات و عباس حسین در محور شمالی موصل را آزاد کردند. همچنین نیروهای لشکر 16 ارتش عراق  پس از آزادسازی روستاهای نجموم و تل یابس به سمت منطقه الشلالات در محور شمالی در حال پیشروی هستند.
 ستاد تلیغات جنگ ارتش عراق هم اعلام کرد: نیروهای پلیس مرکزی عراق روستای راهبردی السروج در شمال ناحیه الشوره را آزاد کردند.

12:04 شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری از حمله نیروهای مشترک عراقی به روستای بزوایا در شرق موصل خبر داد. این روستا فقط دو کیلومتر با موصل فاصله دارد.

11:46 نیروهای بسیج مردمی از آزادسازی روستای الامام الحمزه در غرب موصل خبر دادند.

11:45 منابعی در عراق خبر دادند نیروهای مشترک عراقی پیشروی به طرف شهر حمام العلیل در جنوب شهر موصل را آغاز کردند.

11:44 فرمانده نیروهای ویژه عراق گفت نیروهای عراقی تنها دو کیلومتر با ورودی شهر موصل فاصله دارند.

11:43 نیروهای مشترک عراقی روستاهای نجموم و تل الیابس را در محور شمالی عملیات موصل آزاد کردند و به پیشروی خود ادامه دادند.

11:41 منابعی در عراق خبر دادند نیروهای بسیج مردمی روستای تل سیخان در محور غربی موصل را آزاد کردند.

11:40 منابعی در عراق از انفجاری مهیب در نشست سرکردگان گروه داعش در منطقه السرجخانه در مرکز شهر موصل خبر دادند.
به گفته یک منبع محلی در استان نینوا، افنجاری مهیب در محل نشست سری سرکرده‌های داعش در مرکز موصل رخ داد که به گفته شاهدان عینی سرکرده گروه تروریستی موسوم به "جیش‌العسره" به همراه چند نفر از همراهانش در این انفجار به هلاکت رسیدند. 
 این انفجار، که دلایل آن مشخص نشده است صبح امروز (دوشنبه) درمحل نشست سری سرکرده‌های داعش در منطقه "سرجخانه" در مرکز موصل به وقوع پیوست.
به گزارش این منبع محلی، این انفجار و انتشار اخبار ضد و نقیض از هلاکت سرکرده جیش‌العسره صفوف داعش در سراسر موصل را متشنج کرد.
گروه تروریستی موسوم به جیش‌العسره از جمله گروه‌های برجسته وابسته به داعش می‌باشد و  مستقیما با ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش، در ارتباط است.

11:39 نیروهای مشترک عراقی روستای السروج در شمال منطقه الشوره در فاصله چهار کیلومتری حمام العلیل را آزاد کردند.

11:38 منابعی در عراق خبر دادند نیروهای بسیج مردمی روستای دلاویه شرقی در محور غرب موصل را آزاد کردند.

11:28 منابعی در عراق از تیراندازیهای بی هدف و هرج و مرج در محور غرب موصل با آغاز عملیات و حمله نیروهای مشترک عراقی به این منطقه خبر دادند. در این درگیری‌ها افراد ناشناسی به سوی مسئول زندان داعش در ساحل چپ و  درمقابل خانه‌اش در محله مهندسین تیراندازی کرده و وی را به هلاکت رساندند.

11:18 نیروهای مشترک عراقی عملیات آزادسازی روستاهای شمال منطقه الشوره به طرف حمام العلیل را آغاز کردند.

11:17نیروهای مشترک عراقی عملیات آزادسازی روستاهای الک، جلیوخان و طبرق الزیاره را در محور شرقی موصل آغاز کردند.

10:37 نیروهای ارتش عراق در پیشروی های خود به سمت شهرستان تلکیف 5 روستای دیگر را در محور شمالی آزاد کردند. همچنین نیروهای امنیتی تدابیر لازم را برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری و حفاظت از جان آنان فراهم کردند. از سوی دیگر نیروهای عراقی آزادسازی سمت ساحل چپ شهر موصل را از سه محور آغاز کردند.

مرکز رسانه‌ای عملیات مشترک ارتش عراق نیز اعلام کرد: لشکر 16 ارتش دو روستای "نجموم و تل‌الیابس" را در شمال استان نینوا آزاد کردند.  نیروهای بسیج مردمی نیز روستای "دلاویه‌الشرقیه" را در غرب موصل از دست تروریست‌های داعش آزاد کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
احسن الله لکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
پس روسیه چطورازحرکاتشان جلوگیری نمیکنه؟هرروزهم دارن جابجایی انجام میدن.اخبارهاضدونقیص هم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
با تشکر از سایت خبری وای جی سی ؛لطفا اخبار بیشتری قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
خدایارشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
به نظرم اخبار دقیقی هست که تروریستها از رقه به سوریه بیاین چون هدفشان جمهوری اسلامی هست و موصل نزدیک تر به این هدف برایشان است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
بیایند یک جا جمع شوند نابود کردنشان راحت تر میشه
آخرین اخبار