با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی؛

زنگ خطر تولید محصولات داخلی به صدا درآمد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت یک ماه از آغاز کشت پاییزه، تاکنون نرخ خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد به تصویب نرسیده است.

محمد علی شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از اين تاخير پيش آمده اظهار داشت: با توجه به پیگیری های مکرر کمیسیون کشاورزی مجلس با گذشت یک ماه از آغاز کشت پاییزه تاکنون نرخ خرید تضمینی محصولات در شورای اقتصاد به تصویب نرسیده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید برخی محصولات کشاورزی اعم از گندم، مرکبات وغیره، بهتر است هر چه سریع تر نرخ خرید تضمینی محصولات مشخص شود تا کشاورزان اقدام به تصمیم گیری در امر تولید کنند.

شاعری با بیان اینکه تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات زنگ خطری برای تولید داخل است، افزود: دولت طبق تورم سالانه باید نرخ خرید تضمینی محصولات را اعلام کند، اما به نظر می رسد که امسال به دنبال کاهش قیمت خرید تضمینی محصولات باشد، از این رو به سبب هراس از آشفته شدن بازار تا تصویب نهایی از اعلام قیمت خودداری می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مسئولان امر تقاضا داریم که نرخ منطقی و متناسب با هزینه تولید محصولات کشاورزی را اعلام کنند، چرا که این امر دلگرمی کشاورزان و پایداری تولید را به همراه دارد.

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار