گیلان؛

رونمایی از گنجینه اسناد هویتی گیلان

از گنجینه اسناد هویتی گیلان با نماد استاندار شهید امروز در رشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ این گنجینه مجموعه ای از اسناد هویتی شامل مشاهیر، شهدا، علماء، مفاخر گیلان و اسناد و اطلاعات مربوط به استان گیلان است که در راستای سیاست های ابلاغی رییس سازمان ثبت احوال کشور برای ایجاد گنجینه اسناد سجلی در استان ها طراحی و ثبت شده است.

این گنجینه با نماد شهید انصاری، استاندار شهید گیلان در نشست شورای هماهنگی ثبت به موقع حیاتی استان در در استانداری گیلان رونمایی شد.

در این نشست معاون سیاسی امنیتی استانداری بر لزوم ثبت دقیق و به هنگام وقایع تولد و فوت در استان تاکید کرد و گفت: این ثبت به موقع می تواند زمینه های لازم را برای برنامه ریزی مسئولان فراهم آورده است.

محمد احمدی پور نقش دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها را در اعلام به موقع ثبت تولد به مراکز ثبت احوال مهم دانست و با اشاره به پیر بودن جمعیت گیلان، بر ارتقا سلامت جامعه، توسعه فرهنگ ازدواج و تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان هم در این نشست گفت: گیلانی ها در 6 ماه نخست امسال برای فرزندان پسر خود نام های امیرعلی، ابوالفضل و امیرحسین و برای فرزندان دختر خود اسامی فاطمه، نازنین زهرا و زهرا را استفاده کردند.

 قاسم روحانی فر افزود: جمعیت گیلان در 6 ماه نخست امسال 2 میلیون و 564 هزار نفر بوده  است.

 وی خاطرنشان کرد: سهمیه گیلان برای دریافت کارت ملی هوشمند برای امسال 485 هزار نفر بوده است که 88 درصد از این سهمیه تاکنون استفاده شده است.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.