روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؟

احتمال تعدیل 24 هزار نیروی مخابراتی/ذخیره اطلاعات در الماس/راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس آپ

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم. در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.  

روزنامه خراسان: مسئول فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس گفت: در حالی که در برنامه های 5 ساله و اسناد بالادستی، هدف گذاری عددی برای سرعت دسترسی کاربران انجام نشده بود، در تکلیف اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات برای نخستین بار سرعت 20 مگ تعیین شده است.به گزارش فارس، با ابلاغیه تکالیف اقتصاد مقاومتی به دستگاه های اجرایی، 7 پروژه اقتصاد مقاومتی به وزارت ارتباطات تکلیف شده است.این پروژه ها شامل پروژه افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطاعات به 20 مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه 2 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی، پروژه ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و پروژه یکپارچه سازی نشانی پستی در کشور است.

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ

روزنامه خراسان: رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد از طراحی سیستمی هوشمند با امکان شناسایی واژگان نامناسب در پیامک های تبلیغاتی و جلوگیری از ارسال این پیامک ها خبر داد .موسویان درگفت وگو با خراسان افزود:با اجرای طرح ساماندهی پیامک های انبوه ازسال گذشته تاکنون بررسی ها نشان می دهد که میزان پیامک های با محتوای نامناسب بسیار کاهش یافته و شکایت ها در این خصوص نیز به طرز محسوسی کم شده است. اکنون سیستم هوشمندی در حال پیاده سازی است که بر اساس واژه یابی و شناسایی واژگان تعریف شده که در زمان ارسال پیامک های با محتوای نامناسب؛ واژه نامناسب را شناسایی و به طور همزمان برای ارسال کننده و ما ارسال می کند و به این ترتیب ارسال کننده پیامک ملزم می شود محتوای پیامک خود را اصلاح کند .


ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ


روزنامه خراسان: محققان دریافتند با ایجاد تغییراتی در ساختار الماس می توان حجم زیادی از اطاعات را در آن ذخیره کرد.به گزارش ایرنا ، محققان الماسی را بررسی کردند که در ساختار کریستالی آن فضاهای خالی وجود دارد که باید توسط اتم های کربن پر شود؛ اما درون آن ها الکترون ها جای گرفته اند. یافته ها نشان می دهد که می توان از الماس برای ثبت داده ها به شکل ناخالصی های باردار استفاده کرد و پرتوهای لیزر قابلیت ثبت، بازخوانی، پاک کردن و بازنویسی اطلاعات را در اختیار می گذارند. می توان در چندنانومتر از سطح الماس، یک بیت اطلاعات ذخیره کرد.

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ



رونامه تعادل: یكي از معیارهايي كه براساس آن مي توان پردرآمدترين كشورها را دسته بندي كرد، میزان درآمد سرانه ناخالص ملي است. بر اين اساس، مي توان دريافت كه هر كشوري به چه میزان به درآمدهاي ملي دست يافته است. آن طور كه آخرين بررسي ها نشان مي دهد، نروژ در میان كشورهاي ديگر، در رتبه اول قرار دارد. در حقیقت بايد اين كشور را نخستین كشور در میان لیست 25 كشوري دانست كه بیشترين میزان درآمد سرانه را دارند. بر اين اساس، نروژ كه منابع طبیعي بسیاري دارد، داراي اقتصاد موفقي است. بر اين اساس، درآمد سرانه ناخالص ملي در اين كشور، 6.103هزار دار است. آن طور كه گزارش ها نشان مي دهد، اقتصاد نروژ يك اقتصاد تركیبي توسعه يافته است كه برخي بخش هاي آن در مالكیت دولت اين كشور است. هر چند اقتصاد نروژ نسبت به چرخه هاي اقتصادي جهان و هیجانات آن واكنش نشان مي دهد اما از زمان انقلاب صنعتي اقتصاد نروژ همیشه در حال رشد مداوم و موثر بوده است. صنعت كشتیراني و كشتي سازي براي سال هاي متمادي حامي صادرات نروژ بوده اما بخش عمده يي از صادرات نروژ بر صادرات منابع طبیعي استوار است. بعد از نروژ، نام قطر ديده مي شود. اين كشور با درآمد سرانه ناخالص ملي در حدود 2.92 هزار دار، در رتبه دوم قرار دارد. البته بخشي از اين درآمدها، مديون فعالیت هايي است كه اين كشور در حوزه انرژي انجام مي دهد. هرچند كه برخي كارشناسان معتقدند كه قطر با زيرپا گذاشتن حق سهم برخي كشوره

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ


روزنامه جوان: مديرعامل پدافند غيرعامل خراسان جنوبي از اجراي 1۰۰ برنامه محوري پدافند غيرعامل در استان خراسان جنوبي خبر داد. احسان افسر در تست ژنراتور اداره امور شعب و سيستم هاي اضطراري و UPS اداره امور شعب بانك ملي خراسان جنوبي گفت: سلسله برنامه ريزي و اقدامات پيشگيرانه كه موجب بي اثر كردن اقدامات دشمن مي شود پدافند غيرعامل است. وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري افزود: پدافند غيرعامل مربوط به يك عصر و دوره خاص نيست بلكه براي هميشه است و تنها مربوط به يك هفته خاص نيست كه فقط در آن هفته به آن پرداخته شود. مديرعامل پدافند غيرعامل خراسان جنوبي ادامه داد: با رعايت موارد مورد تأكيد در پدافند غيرعامل مي توان خدمت رساني به مردم در شرايط بحران را در فضاي امنيتي كامل مديريت كرد. افسر با اشاره به اينكه از ابتداي انقاب تاكنون مردم ما با مدل هاي مختلف تهديد آشنا هستند گفت: در حال حاضر آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد تهديدهاي امروزي است كه تحميلي مدل آن تغيير كرده است. وي با بيان اينكه جنگ هاي نرم اصوا هستند و به انسان تحميل مي شوند افزود: مقدمه جنگ هاي سخت جنگ سايبري است و ازم است در اين بستر براي پيشگيري اقدامات لازم انجام شود.

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ


روزنامه شرق:  برخلاف دغدغه پرسنل بخش خصوصی شــرکت مخابــرات ایــران مبنی بــر اجــرای طرح طبقه بنــدی مشــاغل، وزیر ارتباطات هفته گذشــته نامه ای به وزیر کار نوشــته و در آن به صورت ضمنی خبر از احتمال تعدیل مخابراتی ها در صورت اجرای این طرح داده اســت. صبح روز گذشته چند صد نفر از پرســنل بخش خصوصی شــرکت مخابرات ایران از سراســر کشــور مقابل مجلس شــورای اسلامی تجمع کردند تا خواهان عقد قرارداد مستقیم، تبدیل وضعیت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل طبق مواد ۳۸ و ۳۶ قانون کار و امنیت شــغلی شوند. به گفته تجمع کننــدگان، شــرکت های تابعــه و وابســته به  مخابرات از ســال ۸۸ طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، به بخش خصوصی واگذار شــده اند و قرار بود پس از خصوصی ســازی نیروهای مشــغول به کار جذب مخابرات و تعیین تکلیف شــوند، اما پس از گذشــت هشت سال هنوز این اتفاق نیفتاده است. 

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ


روزنامه شرق:  کشــف ایمیل های تازه از هیلاری کلینتــون در کامپیوتری که اخیرا اف بی آی به آن دســت یافته، باعث شــده حواشی تازه ای در پرونده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکل بگیرد. روزنامه واشنگتن پســت در تیتر یک خــود این ماجرا را بررســی می کند. هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها متهم اســت که از سرورهای عمومی برای ارسال ایمیل های محرمانه و بسیار حساس استفاده کرده و امنیت داخلی و خارجی آمریکا را به خطر انداخته است. اتهامات خانم کلینتون مربوط است به دوران وزارت خارجه او. با بررسی های صورت گرفته از سوی اف بی آی پرونده نخست بسته شــد و در واقع خانم هیلاری از ماجرا قســر در رفت. حتی شائبه معاماتی میان برخی نزدیکان رؤســای اف بی آی با دموکرات ها و خانــم کلینتون هم به وجود آمــد. اما به تازگی اف بی آی اعلام کــرده ایمیل های تــازه ای به دســت آورده که باز هم از ســویخانم کلینتون ارســال شــده اســت. این نهاد امنیتــی در آمریکا قرار اســت صحت و ســقم این ایمیل ها را بررســی کند. عک یک روزنامه واشنگتن پســت این نامــزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در کنار عاقه مندانش در آیووا نشان می دهد. 

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ

روزنامه کسب  وکار : در حالي كه كمتر از ۱۰ روز تا انتخابات رياست جمهوري آمريكا باقي مانده است، هيلاري كلينتون، نامزد دموكراتها در اين انتخابات از برتري ۱۵ درصدي بر رقيب جمهوريخواهش دونالد ترامپ در ميان راي دهندگان شركت كننده در رايگيري زودهنگام اين انتخابات كه در دو هفته گذشته مورد نظرسنجي قرار گرفتهاند، برخوردار است. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، براساس مطالعه انجام شده توسط رويترز/ ايپســوس در پروژه موسوم به ايالتهاي كشور اگرچه همه اطالعات مربوط به كل ايالتهــاي ميزبان رايگيري زودهنگام انتخابات رياســت جمهوري آمريكا موجود نيســت اما كلينتون در ايالتهاي در نوســان نظير اوهايو و آريزونا و همچنين در برخي پايگاههاي حزب جمهوريخواه نظير جورجيا و تگزاس از برتري برخوردار است. براســاس برنامه پروژه انتخابات ايالت متحده وابســته به دانشگاه فلوريدا تاكنون ۱۹ ميليون آمريكايي در انتخابات رياستجمهوري اين كشــور راي داده اند كه اين بالغ بر ۲۰ درصد كل راي دهندگان ميشود. مطالعه رويترز/ ايپسوس مشخص كرده كه كلينتون درمجموع در مسير دستيابي به اكثريت آرا قرار دارد. با اين حال اينكه كلينتون در فاصله ۱۰ روز مانده به انتخابات رياست جمهوري اين ميزان آرا را به خود اختصاص داده خبر خوبي براي اوست. 

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ


روزنامه کسب وکار: اين روزها استفاده از اينترنت همراه در بين كاربران به يكي از الزامات و علايق آنها تبديل شده وكمتر كسي را میتوانيم پيدا كنيم كه به اينترنت همراه توسط موبايل خود متصل نباشد. بهويژه وقتي پاي تفريح، گردشگري، ترددهاي درون شــهري و اماكن عمومي نيز در ميان باشد كه اين ضرورت بيشتر احساس ميشود. بسياري از كاربران و علاقه مندان به فناوري دوست دارند در تمام لحظات به دنياي مجازي متصل باشند و اين توقع، سبب شده تا ارائهدهندگان اينترنت به فكر عرضه روشهاي نوين براي اتصال مشتركان به اين شبكه جهاني باشند. واي فاي شهري يكي از اين اقدامات است كه با آن ميتوان در تمام لحظات به دنياي مجازي متصل بود. واي فايهاي شهري با توجه به قابليت ارائه سرعت و كيفيت بالا و گاه رايگان، نسبت به نسلهاي سوم و چهارم موبايل از يك سو و امكان پشتيباني از ابزارهاي فاقد سيم كارت همچون لپتاپ و تبلتها از سوي ديگر تا اندازه زيادي در جهان محبوب شده اند.

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ

روزنامه کسب وکار: اگرچه جهان ديجيتالي ما از امنيت بسيار پاييني برخوردار است اما شــركتهاي بزرگ تكنولوژيك همواره وعده ميدهند كه دســتكم خودشــان از داده هاي ديجيتالي ما بهره نگرفته و از آنها جهت كسب درآمد بيشتر استفاده نميكنند. اما به تازگي اتحاديه اروپا اخطاري را براي واتساپ به دليل عدم رعايت حريم خصوصي كاربران ارسال كرده و عنوان کرده اين سرويس پيامرسان، برخي اطلاعات كاربران را با فيسبوك به اشتراك گذاشته است تا بزرگترين شبكه اجتماعي جهان، بتواند داده هاي غني تري از كاربران داشته باشد. تغييرات جديد در توافقنامه كاربري واتساپ به اين پيامرسان اجازه ميدهد تا شماره تماس شما را با فيسبوك به اشتراك بگذارد. 

ذخیره اطلاعات در الماس/ راه اندازی اینترنت 20 مگا بایتی/اخطار به واتس اپ



گردآوری:سمیه سلامت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.