داستانی عبرت آموز از ضرغامی+ اینستاپست

عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرامش مطلبی در رابطه با ترس از افکار عمومی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزت الله ضرغامی  رئیس اسبق رسانه ملی ضمن  روایت داستانی از حضرت موسی (ع)،در رابطه با  ترس از افکار عمومی مطالبی گفت و عنوان کردافکار عمومی اگر علیه فرد یا موضوعی شکل گرفت؛ نگران کننده و بعضاً غیرقابل جبران است.

وی نوشت:
ترس از افکار عمومی!
مرحوم آقای سلحشور، فیلمنامه حضرت موسی(ع) را به طور کامل به رشته تحریر درآورد. امیدوارم روزی این سریال آموزنده قرآنی تولید و پخش شود. 
عکس مربوط به بازدید من از پشت صحنه سریال یوسف پیامبر(ع) در سال 84 است.
در مواجهه موسی با جادوگران، ابتدا آنان سحر کردند و ریسمانها و عصاهایشان را انداختند که مانند مار به حرکت درآمدند و موسی ترسید!
قرآن در این زمینه می‌ فرماید : «فاوجس فی نفسه خیفه موسی» در آن حال موسی در دل خویش سخت بترسید.(طه 67)
خداوند به او فرمود: نترس! پس به اذن پروردگار عصایش را انداخت و تبدیل به اژدها شد و همه‌ی آنچه ساحران ساخته بودند، یکجا بلعید! به گونه‌ای که جادوگران زودتر از بقیه ایمان آوردند و به سجده افتادند و بعد هم به شهادت رسیدند!
علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: ترس موسی از جان خود نبود؛ بلکه ترسید تا مردم فریب بخورند!! به تعبیر امروزی موسی از افکار عمومی ترسید!
.
***پی نوشت***
.
افکار عمومی اگر علیه فرد یا موضوعی شکل گرفت؛ نگران کننده و بعضاً غیرقابل جبران است. یا باید عصای موسی بیاید و معجزه کند و یا باید با حساسیت و دقت فراوان شبهات شکل گرفته را پاسخ داده و افکار عمومی را قانع کرد. 
امروز رسیدگی و صدور حکم قضائی برای پرونده‌های خاص و مورد توجه افکار عمومی به راحتی امکان‌پذیر نیست. هم امکان تصمیم‌گیری آزادانه و عادلانه ممکن است از قاضی سلب شود و هم عدم اقناع و رضایت عمومی؛ می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جبران ناپذیر اجتماعی و سلب اعتماد مردم به حاکمیت شود.
مسئولیت حاکمیت و به ویژه دستگاه قضائی در عصر فضای مجازی به مراتب سنگین‌تر و پیچیده‌تر از گذشته است.
رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده‌های خاص؛ جلوگیری از رسانه‌ای شدن مراحل دادرسی که بعضاً توسط مسئولان قضائی انجام می‌گیرد! قاطعیت در صدور حکم؛ شفافیت و اطلاع رسانی به موقع و مرزبندی بین متهم خاص و بخش‌های حاکمیتی، توسط نخبگان و صاحبان تریبون از طیف‌های مختلف سیاسی؛ ضرورت امروز جامعه است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار