سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر؛

توزیع 200سبد غذایی رایگان به مادران باردار در پیرانشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت:200عدد سبد غذایی به مادران باردار نیازمند در شهرستان پیرانشهر بصورت رایگان با مشارکت بنیاد علوی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جعفر کریمی وزنه سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: هدف از این اقدام ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای است که با مشارکت بخش‌های موسسه بنیادعلوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

کریمی وزنه اظهارداشت: خانم های باردار دارای BMI کمتر از 18 و نیم در شروع بارداری و وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری و هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و وزن گیری مطلوب در دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن برحسب BMI مشمول این طرح می باشند و تا شش ماه پس از زایمان که در آن دوران، کودک تنها از شیر مادر تغذیه می کند، این سبد رایگان را دریافت می کنند.

وی در خصوص جامعه هدف در این طرح افزود: این مادران توسط مراکز سلامت روستایی و خانه های بهداشت شناسایی شده و به بنیاد علوی معرفی می شوند و سپس این بنیاد هر دو ماه یک بار سبدهای غذایی را در بین آنها توزیع می کند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان پیرانشهر گفت: این طرح از سال 90 در این شهرستان اجرا شده و روال آن به این شکل است که مادرانی که شش ماه از زایمان آنها سپری می شود، حذف و زنان باردار جدید جایگزین آنها می شوند.

کریمی وزنه خاطرنشان ساخت: در سال جاری به ازای هر دو ماه یکبار مادران باردار نیاز مند 200 عدد سبد کالا دریافت کرده اند .

وی در پایان اظهار داشت: این سبدهای حمایتی حاوی 15 قلم موادغذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری است که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.