معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه؛

برگزاری طرح شهاب در مدارس ناحیه 2 ارومیه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه گفت: طرح ملی شناسایی و هدایت استعداد های برتر "طرح شهاب" در مدارس ناحیه 2 ارومیه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛خدیجه محمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با اشاره به اجرای برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر ادامه داد: طرح ملی شهاب امسال در کلیه مدارس این مدیریت و در پایه چهارم ابتدایی اجرا می شود .

وی با بیان اینکه موضوع شناسایی ، جذب و حمایت از نخبگان از جمله مواردی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد : در سند چشم اندار جمهوری اسلامی ایران 1404 ، نقشه جامع علمی کشور ، سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر موضوع استعدادیابی و پرورش و شکوفا کردن توانایی های بالقوه توجه ویژه ای شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه ،شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی استعدادهای برتر و زمینه سازی برای استمرار حمایت در مراحل مختلف آموزشی و پرورش استعدادهای سرآمد و ایجاد سازکار مناسب برای رشد و بالندگی آنان را از اهداف اجرای طرح شهاب عنوان کرد و ادامه داد : تقویت و درونی کردن هویت ملی و دینی استعدادها در دوره های تحصیلی به منظور احساس مسوولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور و حمایت تربیتی و معنوی از دانش آموزان دارای استعداد به منظور بهره گیری از توانمندی ها و قابلیت های آنها در تعالی و پیشرفت کشور را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

محمدی برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای معلمان پایه چهارم آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه را در راستای اجرایی شدن اهداف طرح شهاب در این مدیریت عنوان کرد و از برگزاری دوره تخصصی برای مدیران و معاونان این مدیریت در هفته جاری خبر داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.