دهقانی:

اشغالگری صهیونیست ها مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی است

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به افزایش اقدامات خشونت بار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، این اشغالگری ها را مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی دانست.

اشغالگری صهیونیست ها مهمترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «غلامحسین دهقانی» در سخنانی در نشست سالانه کمیته چهارم مجمع عمومی این سازمان با اشاره به تشدید اقدامات خشونت بار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و وضعیت وخیم حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین، خواستار تشدید فشارهای جامعه بین المللی بر رژیم صهیونیستی جهت پایان یافتن اقدامات غیر قانونی این رژیم علیه مردم فلسطین شد.

وی اظهار داشت: شرایط وخیم انسانی در نوار غزه که بدلیل تداوم محاصره و تحریم اقتصادی این منطقه ابعاد جدیدتری به خود گرفته و تهاجمات مکرر و ویرانگر نظامی علیه فلسطینیان از جمله یورش نظامی مستمر به منازل و مدارس و بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین عمیقاً مایه نگرانی است.

دهقانی با تأکید بر اینکه اشغالگری نفرت انگیز رژیم صهیونیستی مهمترین عامل تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی محسوب می شود، اضافه کرد: اقداماتی که توسط این رژیم در سرزمین فلسطین از جمله در بیت المقدس شرقی اشغالی و جولان اشغالی سوریه به عمل می آید، بشدت ناقض مفاد کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه های مختلف سازمان ملل متحد است و لازم است این اقدامات از جمله شهرک سازی ها، بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی، تخریب منازل، آواره نمودن اجباری غیرنظامیان، دستگیری و بازداشت فلسطینیان، سریعاً و بدون تأخیر متوقف شوند.

وی با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه، تصریح کرد: محاصره غیرقانونی زمینی و دریایی غزه که در سال 2016 وارد دهمین سال خود شده است، باید برداشته شده و همه گذرگاه ها بدون قید و شرط و فوری بازگشایی شوند. همچنین کلیه اقدامات که منجر به تنبیه دسته جمعی مردم غزه می گردد از جمله محدودیت جابجایی در سرزمین اشغالی فلسطین، تخریب منازل و ابطال اجازه اقامت، بایستی خاتمه یابد.

معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با تأکید بر اینکه جولان سوریه، بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین جمهوری عربی سوریه می باشد، اظهار داشت همه اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر از جمله سیاست های تبعیض گرانه و غیرقانونی آن در قبال مردم سوریه، تداوم مین گذاری و حضور پایگاه های نظامی آن در مناطق مسکونی و غیرنظامی سوریه، ایجاد و گسترش شهرک ها و تحمیل یک نظام آموزشی جدید بر مردم مناطق تحت اشغال در سوریه، آشکارا ناقض حقوق بین الملل، منشور ملل متحد، قطعنامه های مربوطه سازمان ملل متحد و کنوانسیون چهارم ژنو می باشد. 

وی در پایان از جامعه بین الملی و نهادهای ذیربط جهانی خواست تا با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را مجبور به خروج کامل از جولان اشغالی سوریه نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار