دقایقی پیش در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی؛

تجدید میثاق وزیر جدید ارشاد با آرمان‌های امام خمینی (ره)

سید رضا صالحی امیری دقایقی پیش با حضور در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

وزیر ارشاد با یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز کاری خود ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دقایقی پیش در محل پاویون مرقد امام خمینی (ره) با تولیت آستان امام خمینی (ره) به دیدار و گفتگو نشست.

در این مراسم سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی)، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، علی مرادخانی (معاون هنری، حسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت ارشاد) و جمعی دیگری از مدیران و معاونان این وزارت‌خانه حضور داشتند.

صالحی امیری در دیدار خود با سید حسن خمینی یادگار امام راحل ضمن تشکر از وی اظهار داشت: ما امروز به این‌جا آمده‌ایم تا یک بار دیگر تجدید عهدوپیمان داشته باشیم با مراد و مرشد و هویت و اخلاق. با انسانیت، شرافت و معرفت و همه زیبایی‌هایی که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) برای ما آفرید. خدا را شاکریم که گرچه آن امام در پیش ما نیستند شخصیتی وجود  دارد که وقتی به دیدارشان می‌رویم احساس می‌کنیم  روح آن امام را در وجود و شخصیت‌شان متجلی می‌بینیم. این نشان می‌دهد معنویت و روح امام (ره) در حیات کشور  کماکان جریان دارد.

وی ادامه داد: خلف صالح حضرت امام (ره) همچنان آن راه و مسیر را باصداقت دنبال می‌کنند و ما مفتخریم که در زیر چتر گفتمان رهبری ادامه حیات بدهیم.
 
وزیر ارشاد در ادامه افزود: اگرچه امروز امام بزرگوار در میان ما نیست؛ اما شخصیت بزرگواری چون سید حسن خمینی هست که روح امام را در او می‌بینیم. فردی که تبار خمینی و فرهنگ خمینی را در خود جای داده است. مفتخریم که مسیر امام خمینی (ره) را دنبال کنیم.

وی ضمن اشاره به علاقه خود برای شناخت اندیشه امام راحل گفت: به شخصه به خاطرعلاقه به امام و برای فهم اندیشه ایشان، صحیفه امام را خواندم و مفاهیم کلیدی از آن دریافت کردم. امام در اندیشه خود به مسئله‌ای که تاکید دارد، ساخت انسان فرهنگی است.

صالحی امیری افزود: اگر انسان ساخته شود ، جامعه ساخته می‌شود . بعد از چند دهه آسیب شناسی به این نتیجه رسیده ایم که مشکل اصلی جامعه اخلاق است؛ یک بار نیاز است که بازگشت به مبانی اخلاقی که امام و رهبری آن را تبیین کردند، داشته باشیم. برای همین بار دیگر تصمیم گرفتیم که با امام خود تجدید پیمان کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به حضور معاونان خود در این مراسم اشاره کرد و گفت: با این مجموعه بزرگ (وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی) که سکاندار فرهنگ و ادب کشور است امروز یک بار دیگر تصمیم گرفتیم با امام خود تجدید میثاق کنیم تا اندیشه حضرت امام همچنان تداوم پیدا کند.

سید حسن خمینی در این دیدار گفت: مجموعه فرهنگی ما باید برای خود اصالت قائل شوند باید هویت قائل باشند اصالت یعنی خود را ابزار دست دیگران قرار ندهد بلکه خود را بشناسد لذا باید مسیر خود را در میانه دوگانه تحجر و ولنگاری ادامه دهد.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به وزیر جدید گفت: به دوره مدیریت صالحی امیری امیدوارم. همچنین وی از دو حوزه شعر و سینما یاد کرد و افزود: در حوزه شعر جهش بزرگی داشته و رد پاهای بزرگ دیده می‌شود. در حوزه سینما دارای یک گفتمان و هویت درونی شده‌ایم و در حوزه قرآن هم کارهای بزرگی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه شناخت از توانمندی‌های خودمان بسیار مهم است گفت: باید توانمندی‌های فرهنگی خودمان را بشناسیم مثلا در بعد مردم شناسی مردم ایران مهربان هستند و کینه جو نیستند از سوی دیگر باید ضعف‌های خود را هم بدانیم، اینکه تنبل هستیم و پشتکار نداریم اما در حوزه استعداد نه عقبیم و نه آنگونه‌ایم که هیچکس مثل ما نباشد. باید توانمندی‌هایمان را بشناسیم و با تعامل توانمندی‌هایمان را صادر و نقاط ضعف را جبران کنیم.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار