شیراز؛

شعر عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جان گرفت

آیین ملی شب شعر عاشورا، ویژه طلاب و دانشجویان سراسر کشور، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر کورش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین شب شعر ملی دانشگاهی و حوزه های علمیه کشور با حضور دانشجویان و طلاب، به میزبانی دانشگاه برگزار شد.
وی افزود: با بررسی داوران از بیش از هشتصد اثر ارسالی به دبیرخانه شب های شعر عاشورا، سیزده اثر برگزیده شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، آغاز ماه صفر را، آغاز حرکتی جهانی برای اربعین دانست و ادامه داد: این آئین راهی برای توجه بیشتر به اصل واقعه و فلسفه حرکت امام حسین (ع) و قیام کربلا، است.
دکتر عزیزی، هدف از برگزاری این آئین را، ارتقای قدرت شعر و نثر ادبی، در رساندن پیام قیام عاشورا، عنوان کرد.
رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امسال برای چندمین سال متوالی، مراسم معنوی شب شعر عاشورا، با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری و ستاد برگزاری مراسم شب های شعر عاشورایی، برگزار می شود.
عطااله امیدواری افزود: امسال با تصمیم دبیرخانه شب های شعر عاشورایی، برای نخستین بار این آئین، به صورت ملی در حوزه دانشجو و طلاب، با حضور شاعران برگزیده و پنج شاعر برجسته از کشور، از جمله حاج احد ده بزرگی و سیدامین جعفری، برگزار شد.
او با اشاره به اطلاع رسانی فراخوان این مراسم از حدود 45 روز گذشته، ادامه داد: مهلت اطلاع رسانی فراخوانی آثار ارسالی، تا پایان روز عاشورا بود، که در این مدت 845  شعر آئینی، به دبیرخانه ارسال و از این تعداد، 13 اثر برگزیده شد.
امیدواری، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از زبان هنر برای ابلاغ رسالت ها، افزود: شعر یکی از ابزارهای موفق در اطلاع رسانی مضامین دینی است.
رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه اضافه کرد: موضوع آثار در خصوص حماسه عاشورا در نظر گرفته شده و تیم داوری آثار را بر اساس سبک ها، ارزیابی و انتخاب کردند.
رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه تاکید کرد: تلاش داریم یک دبیرخانه ملی شب شعر عاشورا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی شود و امیدواریم، آیین شب شعر عاشورا، به عنوان الگویی در تمام دانشگاه های کشور، برگزار شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار