لرستان؛

فراهم شدن زمینه آبرسانی به ۹ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: با اتمام برخی پروژه های در دست اجرای این شرکت، زمینه آبرسانی به ۹ هزار نفر از جمعیت روستایی استان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مهندس علیرضا کاکاوند افزود: طرح مجتمع آبرسانی به مجتمع طالقان در شهرستان خرم آباد با شش روستا و آبرسانی به روستاهای ونایی بروجرد و خمه سفلی الیگودرز تا پایان آبان ماه جاری به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ريال ا محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: طرح مجتمع آبرسانی به مجتمع طالقان با شش روستای طالقان، باده، میل میلک، ده سفید وسطی، ده سفید سفلی و کیان قورچی با جمعیت دو هزار و ۷ نفر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ريال اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: برای اجرا و تکمیل این مجتمع؛ لوله گذاری به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر، احداث دو باب احداث مخزن بتونی ۱۰۰ متر مکعبی، احداث یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ با دیوار پیش ساخته اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد برای تکمیل این طرح تجهیز ۱ حلقه چاه، تجهیز یک حلقه چاهک و ایجاد راه دسترسی اجرایی شده است.
وی همچنین گفت: برای آبرسانی به روستای ونایی از توابع شهرستان بروجرد نیز اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ريال هزینه شده است.
کاکاوند اضافه کرد:  برای آبرسانی به این روستا با جمعیتی بالغ بر شش هزار و ۱۴۶ نفر لوله گذاری به طول پنج هزار و ۸۰۰ متر، احداث مخزن ۵۰ متر مکعبی و بهسازی یک دهنه چشمه به هرماه راه دسترسی عملیاتی شده است.
مدیر عامل شرکت آبفار لرستان در خصوص آبرسانی به روستای خمه سفلی الیگودرز نیز افزود: این روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۴۹ نفر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ريال آبرسانی شده است.
وی تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستا نیز عملیات لوله گذاری به طول یک هزار و ۸۵۰ متر، احداث مخزن بتونی ۳۰۰ متر مکعبی و تجهیز دو حلقه چاه به همراه راه دسترسی انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به رسالت آبرسانی به روستا و مناطق محروم استان توسط این شرکت، طرح های مختلف دیگری نیز در نقاط مختلف لرستان در دست اجرا است که با بهره برداری از این طرح ها تا پایان امسال ضریب بهره مندی روستاهای لرستان در خصوص استفاده از خدمات آبفار افزایش می یابد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار