در جهت حمایت از چایکاران کشور؛

پرداخت 30 میلیارد تومان وام "به زارعی"/ نرخ خرید تضمینی چای هنوز معلوم نیست

رئیس سازمان چای گفت: دولت در جهت حمایت از چایکاران و افزایش بهره وری محصولات آنها برای سال زراعی آینده، 30 میلیارد تومان وام "به زراعی" بدون بهره در نظر گرفته است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت 30 میلیارد تومانی تسهیلات "به زراعی" به چایکاران خبر داد و گفت: دولت در جهت حمایت از چایکاران 30 میلیارد تومان وام بدون بهره با دوسال تنفس به چایکاران و کارخانه های اصلاح سیستم تولید پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: دولت علاوه بر پرداخت وام به زراعی، 85 درصد هزینه های ایجاد سیستم آبیاری بارانی را جهت افزایش تولید در واحد سطح و بهره وری تولید به چایکاران پرداخت می کند.

رئیس سازمان چای ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در جهت حمایت از چایکاران اعتبار 30 میلیارد تومانی تهسیلات به زراعی را به حساب سازمان چای واریز کرده اما از آنجا که شرایط کنونی زمان مناسبی برای هرس بوته های چای نیست، این اعتبار در اختیار چایکاران قرار نگرفته است.

روزبهان در خصوص نرخ خرید تضمینی محصول بیان کرد: نرخ پیشنهادی خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعم از چای به شورای اقتصاد پیشنهاد شده اما تاکنون به سبب بررسی های لازم از سوی کارشناسان نرخ آن به تصویب نرسیده است.

وی تصریح کرد: همه ساله شورای اقتصاد حداقل نرخ تورم و هزینه های تولید را برای نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در نظر گرفته و می توان گفت که طی سه سال اخیر به نرخ خرید تضمینی چای صد درصد افزوده شده است.


انتهای پیام/













اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار