شیوع بیماری‌های تاولی در ایران !

متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری های تاولی یا ایمونوبلوس (immunobullous) در ایران به نسبت غرب بیشتر دیده می شود.

شیوع بیماری های تاولی در ایران !به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حسین مرتضوی مهدی آبادی متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری های تاولی یا ایمونوبلوس (immunobullous) در ایران به نسبت غرب بیشتر دیده می شود.

مرتضوی مهدی آبادی افزود: هنوز علت دقیقی نمی توان برای این شیوع بیشتر بیان کرد ؛ ممکن است علت ژنتیکی داشته باشد اما علت دقیق باید بررسی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مهم ترین بیماری ایمونو بولوس (تاولی ) که در ایران دیده می شود پمفیگوس وولگاریس است که به صورت تاول های پوستی و دهانی ظاهر می شود.
 
وی ادامه داد: این بیماری، نوع اختلال خود ایمنی سیستم بدن است که با تاول های پوستی و مخاطی خودش را نشان می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: این بیماری را می توان مدیریت کرد و اکنون نیز شیوه های درمانی جدیدی برای آن با داروهای خاص شناخته شده است.
 
مرتضی مهدی آبادی با اشاره به بیشتر بودن بیماری پمفیگوس وولگاریس (نوعی بیماری پوستی تاولی به علت نقص ایمنی بدن) در ایران نسبت به دیگر کشورها، افزود: پژوهش های زیادی در این باره از جمله پژوهش دکتر شیدا شمس متخصص پوست انجام شده که در آن 1209 مورد از این بیماری را گزارش کرده و در شهرستان های دیگر مانند شیراز ، کرمان و اصفهان آمار این بیماران احصا و گزارش شده است.
 
وی یادآور شد: از بین بیماری های تاولی در کشورهای غربی، بیشتر بیماری بولوس پمفیگوئید (بیماری پوستی با تاول کمتر اما شدیدتر) شایع است؛ بولوس پمفیگوئید در سنین بالا مشاهده می شود و شاید علت شیوع بیشتر این بیماری در کشورهای غربی این باشد که میانگین سنی جمعیت آنها ، بیشتر است.
 
 منبع:ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
به نام خداوند مهربان
سعید هستم از استان کرمان یک هفته ای هست خانمم دچار بیماری پوستی شدید شده. اول دستش بود کم کم تمام بدنش گرفته دایره های قرمز رنگ با خارش سریع پخش می شوند و سرتا سر عضو بدن فرا می گیرند .لطفا راهنمای نماید دکتر هم داروهاش اثر نکردند . شفا دهنده حقیقی فقط خدای بزرگ است ..