ساخت 250 کلینیک ویژه در دستور کار قرار دارد

مدیر بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت ساخت 250 کلینیک ویژه در دستور کار حوزه درمان قرار دارد 200 طرح به مرحله بهره برداری نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید کرمانچی مدیر بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: معاونت درمان 2 گروه از بیماری‌های غیر واگیر را مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: 2 گروه از بیمارهای واگیردار که گروه اول شامل سکته قلبی،سکته مغزی و دیابت می‌شود و گروه دوم نیز شامل بیماری‌های صعب العلاج هموفیلی و دیالیز می‌باشد.

کرمانچی ادامه داد: محور اصلی در بیماریهای غیر واگیر دار اطلاعاتی است که فرد نسبت به ان بیماری دارد.

وی در اینباره گفت: در صورتی که مبتلایان به هر نوع بیماری به خصوص دیابت باشند این بیماری قابل کنترل خواهد بود.

مدیر بیماریهای معاونت در مان وزارت بهداشت افزود: بسیاری از افراد موفق در کشور وجود دارند که مبتلا به دیابت هستند.

کرمانچی ادامه داد: اگر به موقع بیماری دیابت در فرد تشخیص داده شود و آگاهی‌های لازم نسبت به رعایت موارد پزشکی و تغذیه‌ای به فرد داده شود این بیماری با زندگی سالم در تناقض خواهد بود.

وی تصریح کرد: شناخت بیماری دیابت به عنوان خود مراقبتی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

مدیر بیماریهای معاونت در مان وزارت بهداشت گفت: گاهی اوقات بیماران مبتلا به دیابت به موقع به پزشک مراجعه نمی‌کنند و متاسفانه به عوارضی مانند نابینایی، نارسایی کلیه و دیالیز مبتلا می‌شوند و وزارت بهداشت خصوصا حوزه درمان برای پیشگیری از عوارض ناخوشایند در مبتلایان به دیابت اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در بیماری دیابت عدم رسیدگی به موقع به این بیماری است اگر فرد مبتلا در مراحل اولیه به مراکز درمانی مراجعه نماید بسیاری از مشکلات ناشی از دیابت در وی کاهش خواهد یافت.

کرمانچی گفت: با توجه به بودجه تخصیص یافته به حوزه درمان 30 دانشگاه از کل کشور به عنوان کلینیک ویژه بریا درمانهای سرپایی اعلام آمادگی کرده  و در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: 600 مرکز درمانی در حوزه سلامت در این خصوص خدمات پزشکی ارائه می کردند که پس از طرح تحول سلامت خدمات سرپایی با هزینه بسیار پایین ارائه می‌شود.

مدیر بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ساخت 250 کلینیک ویژه در دستور کار حوزه درمان قرار دارد و در حال حاضر 200 کلینیک در مراحل پیشرفته کار قرار گرفته و به مرحله بهره برداری نزدیک می‌شود.

وی گفت: در شهرهای جاجرود و شیروان در استان خراسان شمالی و کردکوی استان گلستان دو کلینیک ویژه افتتاح شده است.

کرمانچی ادامه داد: در این کلینیک های ویژه تعرفه پزشک متخصص 3450 تومان و پزشک فوق تخصص 4150 می‌باشد. در این کلینیک ها علاوه بر خدمات سرپایی آموزشهایی نیز برای پیشگیری از عوارض ثانویه به خانواده ها ارائه می‌شود که نقش بسزایی در کاهش هزینه ها دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار