کاهش ضایعات محصولات در گرو نیاز سنجی بازار

دبیر مجمع نخبگان کشاورزی گفت: در شرایط عادی بخش کشاورزی با ضایعات 30 درصدی محصولات روبرو است که در صورت حرکت در جهت به کارگیری سیستم بازار محور دیگر شاهد هدررفت بالای محصولات کشاورزی نخواهیم بود.

علی خان محمدی دبیر مجمع نخبگان کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل پیشرفت کشورهای فعال در عرصه تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته با به کارگیری سیستم بازار محور توانستند در حوزه تولید و تجارت محصولات کشاورزی موفق تر ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه بازاریابی و مشخص بودن بازارهای هدف، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را در بردارد، گفت: با توجه به مشخص بودن بازارهای هدف، کشاورزان براساس آن به امور تولید می پردازند، لذا این امر از متضرر شدن تولیدکنندگان و هزینه بالای تولید جلوگیری به عمل می آورد.

خان محمدی ادامه داد: در شرایط عادی بخش کشاورزی با ضایعات 30 درصدی محصولات روبرو است که در صورت حرکت در جهت به کارگیری سیستم بازار محور دیگر شاهد هدررفت بالای محصولات کشاورزی نخواهیم بود.

دبیر مجمع نخبگان بخش کشاورزی در پاسخ به این سوال که چرا عرصه محصولات کشاورزی در بورس کالا مورد استقبال چندانی قرار نگرفته است، بیان کرد: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا شفاف نیست و کشاورزان تمایل چندانی به عرضه محصولات در بورس کالا را ندارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار