رییس بیمارستان شریعتی؛

بدهی بیمه‌ها شیرینی طرح تحول را از بین می‌برد

رییس بیمارستان شریعتی از بدهی میلیاردی شرکت‌های بیمه به مراکز درمانی خبر داد و گفت بدهی بیمه به این بیمارستان بالغ بر 80 میلیارد تومان است.

احمدرضا سروش رییس بیمارستان شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سازمان‌های بیمه‌گر حدود یک سال است که مطالبات مراکز درمانی را پرداخت نکرده اند و بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی بدهی‌های بسیار دارند.

وی ادامه داد: امسال حتی یک ریال بابت بدهی خود به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نشده است و بخشی از بدهی ها نیز مربوط به سال گذشته است.

سروش گفت:مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر، بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند، به طوری که در برخی استان ها، پزشکان و پرستاران مطالبات خود را دریافت نکرده اند و بیمارستان در زمینه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل و بدهی روبه‌رو هستند.

رییس بیمارستان شریعتی تصریح کرد: از طرفی بیمه ها توان پرداخت بدهی خود را ندارند و این امر سبب شده تا حدودی به سیستم ما فشار آورده شود که با این کار متاسفانه بدهی بیمه ها شیرینی طرح تحول خود را از بین می برند.

سروش افزود: بر این اساس 80 میلیارد از بیمه ها طلب داریم که از این مجموع، بدهی خدمات درمانی بیش از 45 میلیارد بدهی و بیمه تامین اجتماعی 35 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: اگر منابع مالی مورد نیاز از سوی بیمه ها به موقع تامین و توزیع نشود، خطرات جدی متوجه بیمارستان و پرسنل آنها می‌شود.

رییس بیمارستان شریعتی یادآور شد: اجرای این طرح با وجود مشکلات فراوان، با قدرت ادامه می یابد و امیدواریم هر چه سریعتر این بدهی ها از سوی بیمه پرداخت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار