زاهدان

واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان موجود است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسن آنفلوانزا در تمام داروخانه‌های استان موجود است اما اگر در برخی داروخانه‌های جنوب استان کمبودی بوده، به دلیل گرمای هوا در منطقه و عدم درخواست از طرف داروخانه‌های آنجا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهدی طباطبایی اظهار داشت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی واگیردار است که در سه نوع آنفلوانزا A آنفلوانزا B و آنفلوانزا C گروه‌های مختلف سنی را تهدید می‌کند.

وی گفت: واکسن آنفلوانزا در تمام داروخانه‌های استان موجود است ولی احیانا اگر در برخی داروخانه‌های جنوب استان کمبودی بوده، بدلیل گرمای هوا در آن مناطق و عدم در خواست از طرف داروخانه‌های آن مناطق است.

طباطبایی ادامه داد: تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان‌ها و در همه مراکز بهداشتی درمانی آماده ارائه خدمات سلامت در همه عرصه‌های آموزش، بهداشت و درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه بحث از سلامت روان به عنوان یکی از مقوله‌های مهم طرح تحول سلامت نام برد که به صورت جدی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پیگیری می‌شود.

وی گفت: برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با به کارگیری روانشناسان بالینی در مراکز بهداشتی درمانی حاشیه شهرهای استان و برگزاری برنامه مشاوره‌های و آموزشی برای مردم گام‌های موثری در کاهش اختلالات روانی برداشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن اطمینان خاطر به هم استانی‌ها از بابت تامین واکسن آنفولانزا، از مردم خواست که با مشارکت و همراهی خودشان در برنامه‌های سلامت به ارتقای سلامت خود و همشهریان کمک کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار