جادوگر قرن متولد شد

نابغه فوتبال ایران 38 سال پیش در چنین روزی چشم به جهان گشود و برگ تازه ای در فوتبال ایران رقم زد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،علی کریمی بازیکن محبوب پرسپولیسی ها و فوتبال دوستان امروز 38 ساله شد.

محمد علی کریمی پاشاکی 17 آبان ماه 1357 درکرج به دنیا آمد.وی اصالتی گیلانی دارد و با نام علی کریمی شناخته می شود.

کریمی با دریبل های فوق العاده خود در زمین فوتبال توانست لقب جادوگر فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد که این عنوان توسط گوینده ورزشی شبکه عربی در یکی از بازی ها به وی داده شد.

وی با درخشش در تیم فتح تهران به سرعت وارد یکی از تیم های بزرگ پایتخت شد و توانست افتخارات گوناگونی با سرخ پوشان پایتخت کسب کند.

 اعجوبه فوتبال ایران با حرکات خیره کننده خود نوید ظهور یک پدیده جدید را در بین اهالی این رشته ورزشی داد.

همین موضوع سبب شد کریمی خیلی زود به یک ستاره تبدیل شود و راه خود را به سمت بازی در فوتبال باشگاه های خارجی باز کند.

//وی‍ژه امروز//از تولد تا حضور در کلاس های مربیگری جادوگر فوتبال ایران

آقای تکنیکی فوتبال آن قدر در زمین خوب بازی کرد که ژاپنی ها به وی لقب مار دادند.

شماره هشت طلایی پرسپولیس درزمان حضور خود در تیم بایرن مونیخ توانست با گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا جزو بازیکنان ایرانی باشد که در این لیگ معتبر موفق به گلزنی شده است.

کریمی در تیم ملی با عملکرد درخشان خود توانست در 124 بازی ملی 38 گل به ثمر برساند و بعد از علی دایی و جواد نکونام، سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران باشد.

ستاره درخشان فوتبال ایران در سال 2004 توانست آقای گلی جام ملت های آسیا را کسب کند و جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا بدست آورد.

بازی در حاشیه خلیج فارس

علی کریمی بعد از حضور ناموفق در بایرن مونیخ به قطر رفت اما بازیهای او مورد توجه مسؤولان باشگاه قرار نگرفت و وقتی آن‌ها او را به تیمالسیلیه فرستادند، وی خواستار جدایی از آن تیم شد و سپس به پرسپولیس بازگشت.

بازگشت به سرخپوشان پایتخت

جادوگر فوتبال ایران به خاطر نارضایتی بابت حضور در قطر در یک تماس تلفنی یک‌ساعته با عباس انصاری‌فرد (مدیر وقت باشگاه پرسپولیس) به مذاکره پرداخت. سپس باشگاه پرسپولیس برای به‌خدمت گرفتن او به صورت قرضی از باشگاه السیلیه علاقه نشان داد و با دادن ۳۱۰ هزار دلار آمریکا به آن باشگاه، او را به صورت قرضی به‌خدمت گرفت و او در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۰۸ به طور رسمی قرارداد یک‌ساله با تیم سابقش امضا کرد.

او در اولین گلزنی خود توانست در شهرآورد تهران موفق به گلزنی شود و دو دقیقه بعد از ۱ بر صفر جلو افتادن استقلال بازی را به تساوی بکشاند. کریمی پنج روز بعد در بازی مقابل ابومسلم، هت‌تریک کرد ولی نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد و بازی در پایان با شکست ۴-۳ پرسپولیس به پایان رسید.

//وی‍ژه امروز//از تولد تا حضور در کلاس های مربیگری جادوگر فوتبال ایران

هنگامی‌که قرارداد علی کریمی تمدید نشده بود، عباس انصاری‌فرد مدیر وقت باشگاه ادعا کرده بود که به علی کریمی پیشنهاد تمدید قرارداد داده‌است اما وی حاضر به تمدید قرارداد نیست؛ البته علی کریمی در این مورد گفت که چهار هفته صبر کرد تا با پیشنهاد تمدید قرارداد با باشگاه مواجه شود اما وی پیشنهادی از پرسپولیس دریافت نکرد و بالآخره از جمع سرخ پوشان جدا شد.

استیل آذین

علی کریمی در سال ۱۳۸۸ به سبب تمایل نداشتن مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. در فصل ۸۷-۸۸ لیگ برتر علی کریمی ۱۴ گل به ثمر رساند و با دریافت ۹ کارت زرد و ۳ کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن در لیگ برتر نهم شناخته شد.

ورود کریمی به حاشیه های فوتبال 

علی کریمی در یکی از بازی های خود در تیم ملی امید در یک صحنه لگدی به داور مسابقه زد و همین حرکت باعث شد که دوسال از حضور در فوتبال محروم شود اما یکسال از آن به صورت تعلیق درآمد.

وی در حاشیه بازی استیل آذین در برابر تراکتور سازی مشکلاتی حاشیه‌ای با هواداران حریف پیدا کرد و در نهایت از هواداران این تیم عذرخواهی کرد. با این وجود اخراج او در دقیقه پایانی بازی با سایپا را برخی ترفندی برای حضور نداشتن در بازی برگشت مقابل تراکتورسازی در تبریز دانستند، او که در نیمه اول دو گل به سایپا زده بود درست در آخرین ثانیه بازی درحالی که یار سایپا روی او خطا کرده بود، به مجید ایوبی حمله‌ور شد تا از زمین بازی اخراج و از بازی بعد محروم شود.

متهم شدن به روزه خواری در تمرینات

در ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ باشگاه استیل آذین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد علی کریمی به دلیل «تمکین نکردن در اجرای مقررات و حرمت‌شکنی و تظاهر به روزه‌خواری، عدم رعایت شعائر اسلامی و توهین به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات» از باشگاه اخراج می‌شود. این در حالی بود که او شب قبل از اخراج انتقادات شدیدی را علیه رئیس باشگاه، مصطفی آجرلو، مطرح کرده بود. خود کریمی نیز که در ۲ بازی آخر تیمش به دلیل نبود مدافع در تیم به پست دفاع آخر منتقل شده بود، اخراج خود را مربوط به مصاحبه روز قبل خود دانست.

//وی‍ژه امروز//از تولد تا حضور در کلاس های مربیگری جادوگر فوتبال ایران

واکنش های رسانه ای به حرکت غیر اخلاقی اعجوبه فوتبال 

اخراج کریمی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی را برانگیخت. هیأت مدیره باشگاه در جلسه‌ای فوق‌العاده از این تصمیم پشتیبانی و از مدیرعامل باشگاه قدردانی کرد. اما هیچ‌یک از چهره‌های فوتبالی ایران با این تصمیم موافقت نکردند.

مهرزاد معدنچی هم‌بازی کریمی مدعی شد که در روز بازی با استقلال (روز قبل از اخراج وی) تمام بازیکنان تیم در رستوران ناهار خورده بودند و در مجموع ۹۵٪ فوتبالیست‌ها روزه نمی‌گیرند. محمد غلامی دیگر بازیکن استیل آذین نیز اظهارات معدنچی را تأیید کرد.مهدی مهدوی‌کیا و حمید نشاط‌جو دیگر بازیکنان استیل آذین بودند که از کریمی حمایت کردند. کریمی پس از ۱۰ روز غیبت از تمرینات استیل آذین، در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۸۹ به تمرینات بازگشت. وب‌گاه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به نقل از لوبیسا تومباکوویچ سرمربی استیل آذین نوشت: «این چیزها برای من کاملا جدید است و من تا به حال شاهد چنین اتفاقاتی نبوده‌ام.» از چهره‌های فوتبالی ایران، علی دایی که همواره اختلافات زیادی با کریمی داشته به سایت ورزشی گل گفت که «در حق کریمی ظلم شده‌است.»محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، حمید استیلی سرمربی فصل قبل استیل آذین و بابک معصومی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران نیز از او طی اعلامیه‌هاییاعلام کردند. بعد از مدتی صفحهٔ حمایت از علی کریمی در فیس‌بوک هم تشکیل و در مدتی کمتر از ۳ روز صدها عضو گرفت. 

شالکه آلمان 

علی کریمی با عقد قرارداد ۵ ماهه به شالکه۰۴ آلمان پیوست و با شماره ۱۰ وارد میدان مسابقه شد.او به خاطر نیمکت نشینی و فقط دقایقی حضور در زمین ناراضی بود. او سپس طبق صحبتش مبنی سر رفتن حوصله‌اش در آلمان به تهران بازگشت.

از خداحافظی از دنیای فوتبال تا دستیاری کی روش

علی کریمی در سال ۱۳۹۰ بعد از صحبت با حبیب کاشانی با عقد قرار دادی به پرسپولیس بازگشت و به دوران حضورش در آلمان پایان داد، تا سومین دوره حضور خود را با این باشگاه تجربه کند. پس از ۲ فصل بازی، این بازیکن به تراکتورسازی تبریز پیوست و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با قهرمانی در جام حذفی پایان داد.

جادوگر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۳ با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا به عرصه مربیگری گذاشت اما با گذشت چند ماه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد علاقه‌ای به حضور در این عرصه ندارد.

کریمی که تا مدتها از دوری از میادین فوتبال در کلاس های مربیگری درجه 3 شرکت کرده تا تجربیات تازه ای در زمینه مربیگری پیدا کند و چند سال بعد به عنوان مربی به فوتبال برگردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
کریمی راهمه دوست دارن چونکه باعث افتخاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
ای نویسنده استقلالی هستی؟ ... اون چند تعریفم از سر اجبار کردی ؟ فکر نکن نفهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
... هنوز یادم نرفته که چطور به تیم ملی خودش بی احترامی کرد و سر یه تعویض به ساک تیم ملی لگد میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
زمان میگذرد خوب بد میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
هری پاتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
باسلام.
علی کریمی بازیکن خوبی بود،ولی همین حاشیه هاش این آخرا تصویر خوبی در ذهن مردم نگذاشت.علی کریمی موقعی قشنگ خودشو خراب کرد وقتی این کشورای عربی رفت واسه فوتبال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
باسلام.
علی کریمی بازیکن خوبی بود،ولی همین حاشیه هاش این آخرا تصویر خوبی در ذهن مردم نگذاشت.علی کریمی موقعی قشنگ خودشو خراب کرد وقتی این کشورای عربی رفت واسه فوتبال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۵
زنده باد جادوگر بی همتا....
همیشه سلامت و پاینده باشی❤❤❤❤❤❤❤❤
آخرین اخبار