دیدار رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی با رئیس فدراسیون افغانستان

رئیس ورزش های دانشگاهی افغانستان با دهخدا رئیس فدراسیون دانشجویی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منقوش الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان ، نجیب اله سهیم رئیس منابع انسانی وزارت عالی و وحید اله حمیدی دبیر فدراسیون دانشگاهی افغانستان با حضور در فدراسیون ورزشهای دانشگاهی  نشستی در خصوص تعامل و راههای توسعه ورزش دانشگاهی داشتند.

در این نشست و ديدار دهخدا با ارائه گزارشی از فعاليت های اين فدراسيون اظهار داشت: با توجه به مشترکات دو کشور امیدوارم این نشست بتواند تقویت همکاری مشترک بین این دو کشور و همچنین توسعه و حفظ فرصت های لازم برای کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده های ورزشی شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی را فراهم کند.

وی اظهار داشت : امیدوارم با گسترش همکاری بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران و افغانستان با هدف توسعه روابط بین الملل از طریق فعالیت های ورزشی و آموزشی ، برگزاری کارگاه های علمی ورزشی و اردوهای مختلف مشترک و برگزاری مسابقات چند جانبه بین دانشگاه های این دو کشور  فراهم شود.

در ادامه منقوش الدین نسیمی ضمن تبریک موفقیتهای کسب شده در کشتی آزاد و فرنگی گفت: هدف ما این است که راهکارهايی پیدا کنیم که بتوانیم روابط ورزشی دو كشور را گسترش دهيم و امیدوارم با توجه به پتانسیل بالای ایران شاهد همکاری‌های بیشتر در تمام زمینه ها باشیم و از امکانات یکدیگر استفاده ببریم.

وی همچنین خواستار برگزاری اردوی تیم ملی دانشجویان افغانستان در ایران بود به خصوص تیم های تکواندو و ووشو که آماده می شوند تا برای حضور در رقابتهای بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه شرکت کنند.

در ادامه بشیریان گفت: با توجه به نزدیکی دو کشور و کشورهای هم جوار ،این فدراسیون آمادگی برگزاری دیدارهای دوجانبه و منطقه ای را دارد.

در ادامه رئیس منابع انسانی و دبیر فدراسیون افغانستان مطالبی را بیان نمودند و خواستار حمایتهای بیشتر فدراسیون دانشگاهی ایران و تعامل بیشتر با آنها  و حمایت از فدراسیون دانشگاهی افغانستان برای عضویت در فدراسیون آسیایی شدند.

همچنین رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی افغانستان و هیات همراه، دیدار و مذاکره ای در سازمان امور دانشجویان با محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی و حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان در خصوص فعالیت های مشترک داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار