انتشار کد رشته‌های جدید در تکمیل ظرفیت دکتری/ اعلام نتایج در نیمه اول آذرماه

مشاور عالی سازمان سنجش از انتشار کد رشته های جدید در تکمیل ظرفیت دوره دکتری خبر داد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داوطلبان‌ شرکت کننده در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 95 که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار نگرفته‌اند می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. 

وی ادامه داد: تمامی داوطلبانی که در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D»(نیمه‌متمرکز) سال 95ثبت‌نام و شرکت کرده و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار نگرفته‌اند (اعم از اینکه به عنوان معرفی شده چند برابر برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معرفی شده و یا نشده‌اند)، می توانند نسبت به انتخاب کدرشته اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: داوطلبان می توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون دکتری و همچنین اطلاعیه‌های ثبت‌نام تا فردا  19 آبان به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب کدرشته ‌محل‌های تحصیلی (حداکثر 30 کدرشته محل درصورت وجود) اقدام کنند.

وی افزود: گزینش‌ نهایی‌ در هر یک‌ از کدرشته‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ مذکور انجام‌ می شود.

توکلی تصریح کرد: آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ در آزمون سال 95 به‌ عنوان‌ پذیرفته‌شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌محل‌های‌ تحصیلی ‌(اعم از دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام‌نور) شامل تمام رشته‌های آموزشی پژوهشی و یا پژوهش محور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی قرار گرفته‌اند، حق‌ شرکت در این مرحله را ندارند.

وی تاکید کرد: تمامی متقاضیان باید تاکنون در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده باشند و یا حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 95 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شوند.

توکلی اضافه کرد: نیمسال پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه متناسب با امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، در اولین ترم تحصیلی ممکن است.

وی یاد آور شد: نتایج معرفی شدگان دارای حدنصاب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای انجام مراحل ارزیابی تخصصی در کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بصورت کارنامه در نیمه اول آذر ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.