اصفهان؛

سرطان و تومور، پیامد محصولات غذایی نیترات دار

استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی در 25 سال گذشته 20 برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان در سمینار آموزشی نیترات و آلودگی آب و مواد غذایی گفت: استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی در 25 سال گذشته 20 برابر شده است

حمیدرضا رحمانی افزود: نیترات یکی از عوامل تهدید کننده سلامت انسانهاست و افزایش میزان نیترات در بدن انسان منجر به شیوع انواع سرطان و تومور می شود.

وی با اشاره به میزان مصرف استاندارد نیترات گفت: بیشترین میزان نیتراتی که روزانه هر فرد بایستی مصرف کند، 3.65 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن است و بیش از این میزان، سلامت فرد مورد تهدید قرار می گیرد .

رحمانی با بیان اینکه سبزیجات در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی، زمینه جذب نیترات بیشتری را دارد، افزود: استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، علاوه بر تولید محصولات با نیترات بالا، باعث آلوده شدن منابع آب زیرزمینی به نیترات می شود.

وی با اشاره به بررسی میزان نیترات در آب آشامیدنی گفت: وجود 50 میلی گرم نیترات در یک لیتر آب استاندارد است .

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان افزود : این در حالی است که ، در نجف آباد و تیران و کرون بیش از 85 درصد آب آشامیدنی دارای نیترات استاندارد است ، ولی در دهاقان ، فریدن و خوانسار 50 درصد آب آشامیدنی نیترات دارد .


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.