بیرجند؛مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

سازمان جهاد کشاورزی ژنرال دولت است

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:حرف گزافی نیست اگر بگوییم سازمان جهاد کشاورزی ژنرال دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛ مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در کارگاه آموزشی ،توجیهی برای تدوین نظام نوین ترویج کشاورزی در خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی کشور با وجود مشکلاتی مانند کمبود منابع آبی، خشکسالی و حتی کمبود منابع مالی، اقدامات اساسی و مهمی در زمینه ی افزایش بهره برداری از اراضی کشاورزی انجام داده است.

ولی پور مطلق افزود: در خراسان جنوبی نیز اقدامات مهمی در حوزه ی کشاورزی و مباحث باغبانی انجام شده است،به طوری که 97 درصد محصول زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می شود.

وی با بیان اینکه تولید 97 درصدی زرشک جهان در استان، برکتی برای این منطقه است،گفت: ظرفیت های حوزه ی کشاورزی برای کشاورزان حالت بالقوه دارد و باید به ظرفیت بالفعل تبدیل شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی،در کارگاه آموزشی،توجیهی برای تدوین نظام نوین ترویج کشاورزی افزود: در خراسان جنوبی 23 مرکز جهاد کشاورزی در 11 شهرستان مستقر هستند.

نوفرستی گفت: در سال گذشته کل بهره برداران استان،82 هزار نفر بوده اند که 11 هزار نفر روز ، از آن ها آموزش غیر رسمی و 3 هزار و 300 هزار نفر روز،آموزش مهارتی دیده اند.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال 8 هزار و 502 نفر در آموزش ترویجی شرکت کرده و 25 نشریه ی ترویج همراه با 15 هزار فصل نامه ی ترویجی چاپ شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 13 نمایشگاه و جشنواره در این زمینه برگزار شده است،گفت:مهم ترین طرح اجرایی در سازمان جهاد کشاورزی، سایت ها و کانون های یادگیری بوده است و در حال حاضر 16 کانون یادگیری و 21 سایت الگویی در زمینه های زعفران،گندم،پسته،جالیز،کلزا و شتر فعالیت می کنند.

نوفرستی با بیان اینکه 4 طرح تحقیقی و ترویجی در سطح شهرستان ها اجرا شده است،افزود: سال گذشته خراسان جنوبی 47 تولید کننده ی برتر و 2 نمونه ملی در زمینه ی تولیدات کشاورزی داشته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار