مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه؛

برزیل-آرژانتین/کلاس بالاترین سطح فوتبال،‌ با تدریس مسی و نیمار

تیم های فوتبال برزیل و آرژانتین بامداد فردا از چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف هم می روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آمریکای جنوبی به روزهای حساس خود رسیده و از چارچوب هفته یازدهم این مسابقات 2 غول این قاره یعنی برزیل و آرژانتین مقابل هم صف آرایی می کنند. این بازی که به دربی آمریکای لاتین شهرت دارد و همواره کانون توجهات علاقه مندان به فوتبال بوده،‌ از ساعت 3:15 بامداد روز جمعه در ورزشگاه بلوهوریزونته آغاز می شود.


برزیل-آرژانتین/کلاس بالاترین سطح فوتبال،‌ با تدریس مسی و نیمار

شرایط تیم ها در مقدماتی جام جهانی

در جدول 10 تیمی مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی،‌ برزیل با 21 امتیاز از 10 بازی صدرنشین است و در حال حاضر بخت نخست صعود به جام جهانی به شمار می آید. شاگردان تیته که تنها بازی اول خود مقابل شیلی را واگذار کرده اند،‌در 9 بازی اخیر شکست نخورده اند و 23 بار دروازه حریفان را باز کرده اند. برزیل در آخرین دیدار خود با دو گل گابریل ژسوس و ویلیان موفق به پیروزی در خانه ونزوئلا شد. نزدیک ترین تعقیب کننده سلسائو تیم اروگوئه است که تنها یک امتیاز با برزیل فاصله دارد.

در سمت مقابل شاگردان ادگاردو بائوزا برخلاف تصورات،‌ شرایط ایده آلی ندارد و در رده ششم جدول رده بندی قرار گرفته است. تیم شانزده امتیازی آرژانتین در حال حاضر با شیلی هم امتیاز است و برای رسیدن به جمع تیم های مدعی نیاز مبرمی به پیروزی برابر برزیل دارد. عملکرد آلبی سلسته در مقدماتی جام جهانی تقارن جالبی داشته است به نوعی که یاران لیونل مسی از 3 بازی ابتدایی شان تنها 2 امتیاز گرفتند، ‌سپس با چهار پیروزی پیاپی به جمع مدعیان بازگشتند ولی پس از آن دوباره از 3 دیدار،‌ به 2 امتیاز رسیدند. آخرین دیدار آرژانتین با شکست یک بر صفر در خانه مقابل پاراگوئه به پایان رسید.

تاریخچه تقابل های برزیل و آرژانتین

دو تیمی که در طول تاریخ در قاره آمریکای جنوبی بزرگی کرده اند،‌ تا به حال 98 بار به مصاف هم رفته اند که سهم هر تیم 36 پیروزی بوده است. آرژانتینی ها 152 و برزیلی ها 148 بار موفق به گشودن دروازه حریف شده اند.  
هشت تقابل اخیر این دو تیم از سال 2010 تا کنون،‌با 3 پیروزی برای آرژانتین و 2 پیروزی برای طلایی پوشان برزیل همراه بود. نکته جالب اینکه دیدار پیش روی این تیم ها در حالی روز 11 نوامبر برگزار می شود که آخرین تقابل آنها نیز مربوط به بازی رفت همین مسابقات(مقدماتی جام جهانی 2018) می شود؛ دیداری که روز 14 نوامبر سال گذشته میلادی برگزار شد و با تساوی یک بر یک پایان یافت. 

این سی و ششمین دیدار این دو تیم است که به میزبانی برزیل برگزار می شود و این در حالی است که در 35 دیدار گذشته 19 بار تیم میزبان به پیروزی رسیده، 8بازی مساوی شده و 8 دیدار به سود آلبی سلسته به پایان رسیده است.


برزیل-آرژانتین/کلاس بالاترین سطح فوتبال،‌ با تدریس مسی و نیمار


برزیل-آرژانتین/کلاس بالاترین سطح فوتبال،‌ با تدریس مسی و نیمار

 رتبه تیم ها در رنکینگ فیفا

تیم فوتبال آرژانتین در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فیفا،‌در صدر جدول بهترین تیم های ملی فوتبال جهان قرار دارد. این تیم در هفت ماه اخیر همواره در رده نخست رنکینگ فیفا حضور داشته است. در سوی دیگر،‌ برزیلی ها در حالی سومین تیم رنکینگ فیفا محسوب می شوند که در ماه های اخیر حتی رده نهم را نیز تجربه کرده اند و در حال حاضر نتیجه صدرنشینی در جمع تیم های آمریکای لاتین را در رده بندی فیفا نیز مشاهده می کنند.

فهرست کامل برزیل:
دروازه بان ها: آلیسون، وورتون، الکس مورالها
مدافعان: دنی آلوز،‌ فنگر، فیلیپه لوییز، مارسلو، میراندا، ژیل، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، رودریگو کایو
هافبک ها: کاسمیرو، فرناندینیو، جیولیانو، رناتو آگوستو، پائولینیو، فیلیپه کوتینیو، لوکاس لیما، ویلیان
مهاجمان: داگلاس کاستا، گابریل ژسوس، نیمار، روبرتو فرمینو
 
فهرست کامل آرژانتین:
دروازه بان ها:
سرخیو رومرو، ناهول گوسمان، ژرونیمو رویی
مدافعان: مارتین دمیکلیس، ماتئو موساچیو، نیکلاس اوتامندی، رامیرو فونس موری، گابریل مرکادو، فاکوندو رانکولیا، امانوئل ماس، پابلو سابالتا
هافبک ها: خاویر ماسچرانو، گیدو پیزارو، لوکاس بیلیا، اور بانگا، انزو پرس، نیکلاس گایتان، آنخل دی ماریا، خولیو بوفارینی، مارکوس آکونا
مهاجمان: آنخل کوره آ، لیونل مسی، پائولو دیبالا، گونسالو ایگواین، سرخیو آگوئرو، لوکاس پراتو
 
تیم برزیل در 20 دوره جام جهانی حاضر بوده و موفق به کسب 5 عنوان قهرمانی این رقابت ها شده و پرافتخار ترین تیم تاریخ جام جهانی به شمار می رود؛ این در حالی است که رقیب سنتی آنها طی شانزده بار حضور در جام های جهانی به 2 عنوان قهرمانی رسیده است.

جلوه های ویژه

دیدار آرژانتین و برزیل همیشه پرطرفدار ترین دیدار آمریکای لاتین بوده و سرشار از جذابیت ها و درگیری های خاص است. در چند سال اخیر نیز این بازی زیر سایه تقابل لیونل مسی و نیمار،‌فوق ستاره های تیم بارسلونا قرار گرفته است. این دو شاید به نوعی وارثان مارادونا و پله در کشور خود باشند که چشم امید طرفداران و مردم کشورهای آرژانتین قطعا به ساق های آنها و هنرنمایی شان در زمین دوخته خواهد شد.


برزیل-آرژانتین/کلاس بالاترین سطح فوتبال،‌ با تدریس مسی و نیمار


برزیل-آرژانتین/کلاس بالاترین سطح فوتبال،‌ با تدریس مسی و نیمار



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار