ترامپ به تظاهرات شهروندان آمریکایی اعتراض کرد

دونالد ترامپ در توئیتر خود از اعتراض های سراسری به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست؛ دونالد ترامپ در توئیتر خود به حقوق شهروندان در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری تظاهرات، اعتراض کرد. 

هافینگتون پست در یکی از مقاله های خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا که ظاهراً دستیارانش از چند روز مانده به انتخابات، صفحه شخصی او را در وبسایت توئیتر اداره می‌کردند، شامگاه پنجشنبه دوباره پیام گزنده‌ای در توئیتر منتشر کرد. 

ترامپ، ده دقیقه بعد از انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود که در آن دیدار با اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید را «ملاقاتی خوب» توصیف کرده بود، پیام دیگری فرستاد و از اعتراض های سراسری به پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری، به شدت انتقاد کرد. ترامپ در پیام خود، رسانه ها و «تظاهرکنندگان حرفه‌ای» را مسئول اعتراض ها دانست و حتی از مردم به علت اینکه از حقشان بر اساس نخستین بند متمم قانون اساسی آمریکا استفاده کرده اند، انتقاد کرد. 

ترامپ در پیام توئیتر خود به تاریخ یازده نوامبر سال 2016 میلادی نوشت: «انتخاباتِ بسیار باز و موفقِ ریاست جمهوری تازه به پایان رسیده است و اکنون تظاهرکنندگان حرفه‌ای با تحریک رسانه‌ها، اعتراض می‌کنند. اصلاً منصفانه نیست.»

ساعاتی بعد، دونالد ترامپ تغییر رویه داد و پیام دیگری با این عنوان در صفحه توئیتر خود منتشر کرد: «این واقعیت را دوست دارم که گروه های کوچکی که دیشب تظاهرات کردند، چنین شور و اشتیاقی برای کشور عظیم ما دارند.»

ترامپ در رجز‌خوانی های خود در توئیتر، چهره های رسانه‌ای و حتی والدین یک نظامی آمریکایی کشته شده در جنگ را هدف قرار داده است. طبق گزارش‌ها، همین رجزخوانی ترامپ باعث شد کارکنان ستاد انتخاباتی او در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی، کنترل صفحه شخصی او در توئیتر را به دست بگیرند. بعد از آن، پیام های ترامپ در مقایسه با قبل که اواخر شب و از روی عصبانیت نوشته می‌شد، آرام و سنجیده تر به نظر می‌رسید. این آرامش در صفحه توئیتر دونالد ترامپ، حتی بعد از روز سه شنبه و انتخاب شدن او به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا نیز ادامه داشت. 

اوباما در فاصله چند روز مانده به انتخابات، منع دسترسی ترامپ به صفحه شخصی اش در توئیتر را مسخره کرده و گفته بود: «اگر شخصی نتواند صفحه شخصی توئیتر را مدیریت کند، از پس اداره کردن تسلیحات هسته ای نیز بر نمی‌آید.»

اکنون که ترامپ دوباره به صفحه شخصی خود در توئیتر بازگشته است، می‌توان دید که آیا پیروزی در انتخابات، او را تغییر داده است یا نه.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار