مشهد؛

رتبه دوم شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی در کشور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان از کسب مقام دوم شرکت های دانش بنیان استان در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید حسن علم الهدایی ، افزود: تهران، خراسان رضوی و اصفهان موفق ترین پارک های علم و فناوری کشور را دارا هستند.

وی گفت: از مجموع 141 شرکت نوپا و توسعه یافته موجود در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، هم اکنون 60 شرکت صاحب برند با کشورهای سنگاپور و کره جنوبی همکاری دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه امروز شرکت های دانش بنیان به عنوان اقتصاد درونزا مطرح هستند که می توانند برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده داشته باشند، خاطرنشان کرد : در همین راستا پارک خراسان رضوی در سال های اخیر همکاری های دو جانبه و علمی و تحقیقاتی خود را با کشورهای قزاقستان، افغانستان، کره جنوبی، آلمان، سنگاپور و ایتالیا آغاز کرده است.

سید حسن علم الهدایی افزود: امروزه پارک‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کنند.

وی گفت : پارک‌های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم می‌نماید.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه ی اقتصاد دانش بنیان ، افزایش توان رقابتی شرکت های متکی بر دانش ، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تولیدی و خدماتی جامعه ، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری نو را از جمله اهداف پارک علم و فناوری خراسان برشمرد .

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.