اردبیل؛

اجرای پروژه های شاخص آب و خاک در شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از اجرای پروژه های شاخص آب و خاک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا ناصری افزود: استخر ذخیره آب صائین با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان عملیات اجرایی آن در سال ۸۸ شروع شد و این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد مراحل پایانی عملیات اجرایی خود را سپری می کند.

وی افزود: با تکمیل این پروژه بالغ بر ۷۰ هکتار از اراضی کم بازده به اراضی آبی و حاصلخیز تبدیل می شود که اتمام این پروژه با تلاش بی وقفه و با جدیدیت دنبال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اشاره به دیگر پروژه های در دست اقدام گفت: عملیات اجرایی سد خاکی مجید آباد در سال ۸۸ با اعتبار اولیه ۹۵۸ میلیون تومان شروع شد که این طرح در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتباری نیز که امسال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت، ۱۰۰ میلیون تومان است.

ناصری خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه بیش از ۱۱۰ هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

وی اجرای طرح شبکه آبیاری بوسجین با ۶۳۰ هکتار اراضی تحت پوشش در منطقه را از دیگر طرح های مهم در دست اقدام این مدیریت نام برد و افزود: همچنین شبکه آبیاری تحت فشار پایاب سد سرخاب نیز ۸۲۰ هکتار از اراضی دیم را تحت پوشش قرار می دهد که تاکنون برای اجرای عملیات آن ۲۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: شبکه آبیاری تحت فشار اراضی استخر صائین نیز که ۶۸ هکتار را شامل می شود، تاکنون برای تکمیل مراحل مقدماتی آن ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، پروژه ، آبی ، خاکی ، نیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.