گیت‌های مرز عراق شبانه روزی شدند

تا صبح امروز یک میلیون زائر اربعین از مرزهای ایران خارج و شیفت پذیرش در گیت‌های عراق هم شبانه روزی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تا صبح امروز یک میلیون زائر اربعین از مرزهای ایران خارج و شیفت پذیرش در گیت‌های عراق هم شبانه روزی شد.

به دلیل حج ورود زائرین اربعین در مرز مهران و تراکم و ازدحام در این منطقه مسئولان امر به زائرین توصیه کردند برای خروج از مرزهای ایران از دیگر مرزها (شلمچه و چذابه) استفاده کنند.

در همین راستا فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: ظرفیت مرز بین‌المللی مهران برای عزیمت زائران به عتبات عالیات پر شده و مجبور به اِعمال برخی محدودیت‌های ترافیکی در مسیر ایلام به مهران شدیم.

وی تصریح کرد: تردد خودروها از مسیر ایلام به مهران فقط برای خودروهای امدادی و وسایل حمل و نقل عمومی دیگر ممکن است. ضمن اینکه تا صبح امروز فقط 550 هزار نفر از این مرز خارج شده‌اند.

ستاد مرکزی اربعین هم داشتن ویزا و گذرنامه را شرط خروج زائران اربعین از کشور اعلام کرد و گفت: افرادی که این مدارک را همراه نداشته باشند اجازه خروج از کشور به آنها داده نمی‌شود.

همچنین این ستاد28 آبان را آخرین مهلت برای دریافت روادید اعلام کرد.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که کاهش تعرفه مکالمات زائرین اربعین از بامداد امروز اجرایی شده‌ است.

بر اساس اعلام وزارتخانه پس از توافق انجام شده و پس از طی مراحل اداری و اجرایی در کشور عراق، این تصمیم از بامداد امروز به مدت یک ماه اجرایی خواهد شد.

میر مسعود حسینیان سرکنسولگر ایران در کربلا اظهار داشت: مجازات ورود غیر قانونی به عراق 5 الی 6 سال زندان و مجازات حضور غیر قانونی یعنی کسانی که ویزا دارند ولی مدت زمان آن گذشته است برای روز اول 100 دلار و در ادامه برای هر روز 10 دلار جریمه است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.