تدابیر آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان/پوشش 6 میلیونی دانش آموزان در طرح

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه های مشترک با وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان خبر داد.

حسن ضیاالدینی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت ‍وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اجرای اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: این طرح سال گذشته نیز برای اکثر دانش آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز این برنامه در دستو کار قرار گرفته، ادامه داد: وارنیش فلوراید در دونوبت در طول سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان مقطع ابتدایی درنظر گرفته شده که سال گذشته برای نزدیک به 6 میلیون دانش آموز اجرایی شد.

ضیاالدینی عنوان کرد: برای اجرای این طرح خانواده ها نیز با ارائه رضایت نامه در جریان امور قرار می گیرند که این امر به توجیه دانش آموزان برای ضرورت این طرح و همچنین آگاه یافتن از وضعیت سلامت آنها  کمک کننده است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور شاخص سلامت دهان و دندان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اظهار داشت: طرح وارنیش فلوراید از جمله اقدامات پیشگیرانه ای است که در مدارس ابتدایی کلید خورده و می تواند در آینده به کاهش مشکلات دهان و دندان کمک کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این طرح، بحث آموزش سلامت دهان و دندان به دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

ضیاالدینی با اشاره به شیاربندی دندان (فیشورسیلانت) در مدارس ابتدایی کشور، گفت: این طرح از پوسیدگی زودهنگام دندان ها جلوگیری کرده و برای دانش آموزان مقطع ابتدایی درنظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت تامین اعتبار این طرح ها اظهار داشت: وارنیش فلوراید به طور رایگان در کل کشور اجرا شده و طرح فیشورسیلانت با فرانشیزارائه می شود که در آن 30 درصد هزینه ها توسط اولیا و 70 درصد توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود البته ارائه این خدمات در روستاها رایگان است.

وی درباره چگونگی اجرای طرح ها بیان کرد: این برنامه ها با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا می شود و در استان هایی که اعلام آمادگی شده و هماهنگی های لازم به عمل آمده، فعالیت ها در حال اجرا است.

ضیاالدینی با اشاره به اینکه شناسنامه سلامت دهان و دندان نیز برای دانش آموزان ارائه می شود، گفت: این طرح سال گذشته 80 درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار داده و امسال نیز این روند تداوم می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار